29 Aug
2017

Optimizarea procesului de checkout

Category:Ecommerce

Optimizarea procesului de checkout

Procesul de checkout este acel proces care iti aduce bani. Gandeste-te putin, oamenii parasesc site-ul tau inainte de a accesa funnel-ul de checkout, in timp ce oamenii motivati sa cumpere vin in checkout funnel pentru a completa o comanda. Orice pas pozitiv in acest flow are un impact mare asupra vanzarilor de pe site.

Fiecare site are nevoie de tehnici specifice de optimizare dar mai jos vei vedea principii universal valabile.

Cand dezvolti un checkout flow trebuie sa ai in minte principiul Fogg Al Comportamentului.

follow url Ideea este ca oamenii si comportamentul lor este influentat de motivatiexabilitatexdeclansatori.

follow link Vrei ca checkout flow sa fie in stanga sus – motivatie mare, usurinta de executie si un declansator puternic. Daca motivatia este mare si abilitatea de a executa task-ul este redusa se produce frustrarea.

Cand Amazon trimite email-uri cu un produs la promototie gasim un motivatior si un declansator. Oamenii dau click pe link si ajung pe pagina de produs. Ei citesc copy-ul, recenziile si pozele ceea ce duce la o motivare mai mare.

follow link Iata cum arata un proces de buy la Amazon.

source url amazon-mobile-order-workflow
DESIGN-UL SHOPPING CART-ULUI

Totul incepe cand oamenii adauga un produs in cos. Acel moment cand un vizitator pune un produs in cos este momentul in care incepe procesul de shopping.

enter De ce sa iti pese de cosul de cumparaturi de pe site?

Cand o persoana adauga un produs in cos trebuie sa primeasca o confirmare cum ca produsul a fost adaugat in cos si ca este acolo.

Exemplu Bonobos:

bonobos

Cartul apare cu o animatie mica, ce este buna pentru ca ochiul uman reactioneaza la miscare si este un declansator de reactie. Este recomandat ca notificarea sa ramana activa pe ecran pana cand userul face o actiune anume.

Dupa ce produsul este in cos trebuie fie sa : ramana userul pe pagina pana se hotaraste sa faca o actiune anume sau fie sa fie transferat pe o alta pagina care sa il duca mai aproape de pasul final.

Iata cateva metrici de care sa ti cont: – valoarea medie a tranzactiei si numarul minim de produse din tranzactie.
DISPLAY-UL CONTINUTULUI DE PE CART

Sunt 2 principii de care sa ti cont cand vine vorba de continutul de pe cart si acestea sunt claritatea si controlul.

Claritatea se refera la modul in care oamenii vad clar ce au in cos, cantitatea produsului, poza produsului, costul total. Atentie! Costurile ascunse cauzeaza abandonul cartului.

Controlul: se refera la usurinta de a face modificari in cos.
NU ARATA CUPOANELE PREA DEVREME

Cand oamenii gasesc tabul de adaugare cod cupon de multe ori ei se gandesc de unde poata sa faca ros de cupon pentru a beneficia de reducere. Astfel studiile au aratat ca multi oameni care nu au cupon de reducere parasesc site-ul si cauta pe Google cuponul.

Astfel daca vrei sa oferi cupoane de reducere trebuie sa le expui in pagina de home, de produs sau de ofertele si sa fie usor de gasit.
CRESTE SECURITATEA PRIN LIVRARE, RETUR SI SECURITATE

Oamenii cand cumpara ceva online se gandesc cat va costa livrarea, cand va ajunge produsul si cat de sigura este tranzactia.

hp1-service-screen
PROCESUL DE INREGISTRARE

Multe magazine online vor ca clientii sa se inscrie pe site inainte de a cumpara. Unele magazine online forteaza inregistrarea in sensul in care nu lasa userul sa cumpere pana nu se inregistreaza pe site :(…

1 din 4 oameni renunte sa mai cumpere de pe site din cauza inregistrarii fortate.

Deci ce ar trebui sa faci in schimb?

Poti sa oferi guest checkout sau poti astepta pana cand plaseaza comanda dupa care pe pagina de thank-you sa ii inviti pe useri sa se inregistreze.

In mare magazinele de ecommerce au o abordare ca cea de mai jos cand vine vorba de inregistrarea pe site/logarea.

Este destul de simplu doar ca procesul poate fi imbunatit.

 

marketing online timisoara

PROCESUL DE CHECKOUT DIN ECOMMERCE

Acest proces este cel mai important pe site-ul de ecommerce. Iata cateva principii care iti vor creste rata de conversie.

CERE DATELE CARDULUI LA FINAL

Lasa oamenii sa completeze informatiile de livrare inainte de plata prin card. Acest principiu este bazat pe cele 6 principii ale persuasiunii a lui Cialdini – consistenta. De indata ce oamenii incep sa faca o actiune ei se simt cumva obligati sa finalizeze procesul.

SECURITATEA SI ELEMENTELE SALE

Securitatea tranzactiilor este un factor pe care multi oameni il iau in considerare in online. Afiseaza pe pagina de checkout simboluri de siguranta precum cele de mai jos:
CONCLUZIE

Incepe procesul de optimizare a checkout proces pornind de la aceste principii apoi testeaza ce functioneaza si ce nu.

Call Now

Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+