Petru a ne asigura ca eforturile noastre de marketing sunt de efect si ne aduc clienti noi trebuie sa masuram ce efect a avut fiecare campanie. De aceea Social Media Marketing trebuie sa fie monitorizat constant.
Astfel fiecare campanie trebuie sa fie masurata dpdv al reach-ului, engagement-ului, numarului de clienti adusi. Astfel in acest articol vei afla cum sa masori ROI de pe SOCIAL MEDIA.
CE ESTE SOCIAL MEDIA ROI?
Pentru fiecare brand in parte difera – la unii poate sa fie bani, clienti, reach, etc. Dar in mare ROI in Social Media se refera la suma actiunilor ce aduc valoare. Dupa ce am investit timp, bani, resurse ce primesc in schimb?
Daca masori ROI dupa venit formula este profit/investitie x 100.
Dar atentie, valoarea nu este masurata tot timpul in venituri din Social Media.
Daca obiectivul tau este sa dezvolti brand awareness poti masura reach-ul, rata de engagement.
DE CE ESTE IMPORTANTA MASURAREA ROI-ULUI SOCIAL MEDIA
Stii vorba aceea ” vorba multa saracia omului “? Asa este si in marketing, degeaba postam mult si des daca nu masuram impactul campaniei de marketing. Masurarea fiecarei campanii de marketing este importanta din mai multe motive – arata ce impact a avut, arata daca eforturile de marketing au fost utilizate corect, poti ajusta tacticile pe viitor.
CUM SA MASORI EFORTURILE DE MARKETING PE SOCIAL MEDIA
In timp ce este important sa ai obiective de marketing pe Social Media, treaba nu este finalizata.
Poti seta diverse obiective precum castigarea de fani noi, reach mare, vanzare produse.
Obiectivele de marketing de pe Social Media sunt ceea ce afacerea VREA sa obtina. Dupa aceea trebuie stabilit CUM si CAND vor fi atinse obiectivele. Poti stabilii obiective SMART – scalabile, masurabile, de obtinut, realistice in timp.
METRICI de ANALIZAT
Metricile reprezinta ce vei masura pentru a atinge obiectivele tale.
Metricile sociale pot fi numarul de fani, like, share, comm.
Aceste metrici se pot usor masura de la o campanie la alta.
Iata cateva metrici utilizate in Social Media: – reach, like, comm, share, engagement, new followers.
TOOLURI UTILE DE MASURARE A SOCIAL MEDIA ROI
Acum ca stim teoria din spatele ROI de pe SM trebuie sa analizam impactul campaniilor de marketing.
Putem utiliza Google Analytics, Hootsuite Impact, Facebook Pixel, Insights, Social Bakers, Sprout Social.