10 tehnici de crestere a vanzarilor in ecommerce
Vrei sa atragi mai multi clienti pe site si sa iti cresti vanzarile? Desigur ca vrei asta. De aceea in acest articol am pregatit pentru tine 10 tehnici de marketing pe care sa le implementezi pentru a creste vanzarile.
Ideea este sa aplici o tehnica pe rand pentru a vedea ce merge si nu pentru afacerea ta.
1. Upsell
Este o tehnica folosita des de ecommerce pentru ca atunci cand cumperi un produs ti se propune un pachet mai mare sau o varianta de upgrade fie la produs fie la garantie.
Potrivit celor de la Econsultancy, upselling-ul este de 20x mai puternic decat cross selling. Cateodata clientul nu stie ca poate beneficia de un upgrade. Aminteste-i acest fapt.
Sunt 2 elemente cheie cand vine vorba de upselling – fa upsell catre produsul cumparat si 2. ai grija ca upsell-ul sa nu fie prea scump.
2. Integreaza Instagram
Daca vrei sa iti cresti brandul si vanzarile in online, recomand sa utilizezi Instagram-ul pentru ca este o platforma excelenta de promovare pentru produse.
Studiile efectuate de SocialMediaMarket.com au aratat ca Instagram-ul ofera 25% mai mult engagement pentru afaceri decat Facebook.
Daca utilizezi hashtagurile potrivite, filtrele corecte si postezi la orele corecte atunci ai sanse mai mari de a creste engagementul. Cum poti utiliza Instagram-ul pentru afacerea ta? Citeste articolul de pe blog => aici!
3. Redu rata de abandon a cartului
Daca userii de pe site pun produse in cos dar nu completeaza comanda, atunci doar 36% din ei se intorc si completeaza comanda. Astfel peste 67% din carturile necompletate sunt abandonate. Gandeste-te putin cati clienti potentiali piezi daca nu ii reactivezi.
Este important ca cei care au un produs in cos sa completeze comanda. Astfel o solutie este reactivarea celor care abandoneaza cosul. Cum? Prin tool-uri specifice in functie de platforma. Fiecare platforma are un set de plugins de cart abandoment – Magento, Shopify, Prestashop etc.
Aceste pluginuri detecteaza pe cei care au introdus produse in cos dar nu au completat comanda si le trimit un mail de amintire. Pe langa asta multe ecomm sites folosesc un cos persistent care retin produsele in cos.
4. Lanseaza un magazin online pe Facebook
Okey, deci am vorbit despre Instagram acum sa discutam si despre Facebook. Stim ca Facebook nu este doar o metoda excelenta de a atrage trafic pe site ci si o metoda de a vinde in online. Cum? Prin dezvoltarea unui shop pe Facebook. Poti afla cum sa dezvolti un shop pe Facebook aici =>Cum sa dezvolti un magazin pe Facebook.
5. Lead Capture
Email marketing-ul este un canal excelent de promovare si de a creste vanzarile. Aduce trafic pe site, ofera continut, genereaza vanzari.
Email marketingul are un ROI de 4,000 %!!! 70% din oameni folosesc email-ul pentru a profita de reduceri si cupoane. 60% din oameni se inscriu la newsletter pentru a primii oferte exclusive. Gandeste-te putin. Email marketing-ul este excelent pentru a creste vanzarile si numarul de clienti.
6. Exit offers
O alta metoda excelenta de a creste vanzarile pe site este prin exit pop-ups. Din pacate multe site-uri de ecomm nu folosesc acest tool sau daca il utilizeaza o fac in mod eronat. Ca sa ai succes cu exit offer trebuie sa intelegi dorintele clientului potential – userului. Ofera-i un motiv viabil pentru a face o actiune dorita.
Spre exemplu ofera-i un cupon de reducere daca se aboneaza la newsletter, daca va cumpara in 15 min.
7. Social Proof
Oamenii sunt influentati de alti oameni ca ei. Deci in ecomm se aplica foarte bine acest principiu. Atrage cat mai multe testimoniale, recenzii de la clienti. Daca ai multe recenzii pozitive de la clienti atunci fa cunoscut acest fapt. Arata cati clienti ai avut pana acum, cate produse au fost vandute, care numarul de stele a unui produs.
8. Facebook Ads & Google Adwords
Daca vrei sa atragi oameni targetati pe site care sa fie clienti potentiali atunci recomand PPC Ads. Facebook si Adwords sunt 2 metode excelente. Alege sa imparti bugetul de PPC intre cele 2 platforme si vezi care reactioneaza mai bine.
9. Chat Live
Ofera suport celor care intra pe site-ul tau de ecommerce prin chat live. Este o metoda ieftina de a oferii suport pentru useri. Pe langa aceasta se poate afla in functie de chat de unde te contacteaza clientul potential.
10. Promotii limitate
Daca ai promotii limitate de timp, cantitate, fa acest fapt vizibl pe site. Adauga pe site un banner cu promotia respectiva. Arata care produse sunt la reducere, cat va economisii daca va cumpara acum, cat mai este valabila promotia.