10 metode eficiente de dezvolta un brand pe Social Media
Social Media poate fi utilizat pentru mai multe obiective. Poti utiliza retelele de socializare pentru a vinde, a atrage clienti, a dezvolta continut, customer suport – deci Social Media iti ofera oportunitatea perfecta pentru a ajunge la piata ta tinta si sa iti dezvolti brandul in online.
Totusi, multe platforme de Socializare sunt valabile in ziua de azi fiecare avand propria strategie.
Deci este important sa intelegi ce platforme de Social Media sunt potrivite pentru tine si afacerea ta. Urmeaza pasii de mai jos si afla cum sa iti dezvolti un brand puternic in online.
1. Alege Platformele potrivite
Daca nu ai parte de succes pe platformele de social media pe care activezi trebuie sa cauti alte platforme. Cu zeci de platforme de social media valabile, trebuie sa faci un research amanuntit prin care sa afli unde se afla piata ta tinta. Daca piata ta tinta sa afla pe Twitter, Facebook, Pinterest sau Instagram – trebuie sa activezi pe aceste platforme. Totusi trebuie ca aceste platforme sa fie potrivite pentru afacerea ta, produsele tale, serviciile tale. Treaba ta este sa alegi platformele de social media potrivite pentru imaginea brandului afacerii tale.
Spre exemplu daca vinzi mobila – platformele de socializare potrivite sunt Facebook, Pinterest, Instagram si Google Plus.
2. Alege elementele vizuale potrivite
Elementele vizuale joaca un rol crucial in strategia de branding a oricarei afaceri. Daca profilurile tale de social media au cover+profile photo diferite atunci vor provoca mai multa confuzie. Trebuie sa pastrezi o consistenta si sa ramai cu aceasi poza de cover/profil pe toate profilurile de social media. Astfel oamenii vor recunoaste instant brandul tau.
Alege o paleta de culori – Coca-Cola foloseste culoriile rosu + alb pentru toate platformele de social media. Cand te uiti peste toate postarile lor vei vedea ca ei mentin aceleasi culori. Cea mai usoara metoda de a alege culoriile pentru brandul tau este sa te uiti la culorile logo-ului tau si sa le integrezi in fiecare postare de pe social media.
Foloseste aceleasi logo-uri pe toate platformele de social media. Daca oamenii vor vedea pe diverse platforme acelasi logo ei vor recunoaste instant brandul.
3. Dezvolta o voce placuta
Personalitatea brandului tau este reflectata in fiecare post de pe Social Media. Asta inseamna ca trebuie sa ai o voce de comunicare placuta si pe intelesul pietei tale tinta. Astfel daca folosesti limbajul utilizat de piata ta tinta vei fii mai persuasiv. Pentru a dezvolta o voce a brandului trebuie sa iei in considerare urmatoarele elemente:
A. Cultura companiei – ce este o cultura a companiei? Este compusa din elementele care sustin compania ta, valorile ei, ce o diferentiaza, ce o fac speciala. Spre exemplu BMW se bazeaza pe calitatea masiniilor produse, pe inovatie.
B. Audienta tinta – daca vorbesti pe limba clientiilor potentiali ei vor fi mai receptivi la mesajele tale. Asta inseamna sa intelegi ce probleme, nevoi, dorinte au.
C. Autenticitatea – indiferent de platforma pe care activezi trebuie sa ai un brand unic, usor de recunoscut. Dezvolta mesaje originale care sa starneasca interesul clientiilor potentiali.
4. Consistenta
Platformele de social media precum Twitter, Facebook sau Google + sunt foarte bune pentru a promova continut. Daca dezvolti continut de calitate pe aceste platforme atunci vei fi recompensat de piata ta tinta. Alege sa dezvolti continut legat de domeniul tau de activitate, produsele/serviciile tale, despre solutii pentru clienti.
Nimic nu omoara un brand mai mult decat inconsistenta. Daca postezi doar o data per saptamana pe Facebook atunci vei fi uitat rapid de clientii potentiali. Durata de atentie pe care un om o acorda unui lucru este foarte mica – aprox 8 secunde.
Cat de des postezi pe social media depinde de piata ta tinta. De aceea trebuie o perioada de testare prin care sa experimentezi cat de des este potrivit sa postezi. Pe langa aceasta depinde mult si de platforma pe care postezi.
6. Conecteaza-te cu oamenii influenti
Cand o companie precum Nike posteaza pe Facebook sau Instagram – acea postare primeste multe like-uri. Acest lucru se datoreaza faptului ca au un brand care este recunoscut ca fiind autentic si de calitate.
Daca tu inca nu ai un brand cunoscut trebuie sa te conectezi cu oamenii de influenta din nisa ta de activitate.
7. Completeaza corect profilurile
Prea multe afaceri isi lasa profilurile de Social Media necompletate. Ceea ce dauneaza brandului pentru ca oamenii nu isi dau seama despre ce este vorba.
De aceea trebuie sa iti completezi toate profilurile de Social Media pe care activezi cu informatii relevante.
8. Promoveaza profilurile tale
Ok. Deci ai completat profilurile tale, acum a sosit momentul sa iti promovezi acele profiluri. De aceea este important sa atragi mai multi fani, followeri pe aceste profiluri.
9. Interactioneaza
Social Media iti da ocazia sa interactionezi cu piata ta tinta. Astfel poti oferii suport pietei tinta prin Facebook, Linkedin, Twitter si alte platforme. Pe langa asta poti dezvolta usor sondaje de opinie.
Este crucial sa interactionezi cu piata ta tinta cat de des poti.