Cum sa dezvolti concursuri pe Facebook?
Afla cum sa dezvolti concursuri reusite pe Facebook care sa iti creasca reach-ul paginii de Facebook dar si engagement-ul.
Stiai ca 30% din userii de pe Facebook prefera sa participe la concursurile organizate de branduri?
Daca vrei sa cresti rapid reach-ul si engagement-ul de Facebook dar si numarul de fani a paginii tale de Facebook poti utiliza concursuri pentru aceste scopuri.
Daca te-ai decis sa faci un concurs pe Facebook trebuie sa ti cont de urmatoarele reguli:
1. Decide obiectivele concursului
Ce vrei sa obtii in urma concursului tau? Este important sa stii inca de la inceputul lansarii concursului tau ce ai vrea sa obtii? Vrei mai mult reach, mai multe like,share, comm, like la pagina de Facebook?
2. Decide tipul de concurs desfasurat
Sunt mai multe tipuri de concursuri pe care la poti dezvolta pe Facebook precum – photo contest – le ceri fanilor sa iti trimita poze in functie de context, afacerea ta. Like&Share – le ceri oamenilor sa dea like&share la pagina ta, postarea ta – astfel vei creste reach-ul si engagement-ul.
Tag to win – poti cere oamenilor sa eticheteze alte persoane in postarea ta in functie de context – astfel vei creste reach-ul si engagement-ul.
Like la pagina ta de Facebook. Vei creste brandul si reach-ul.
3. Ofera un premiul relevant
Este important ca atunci cand lansezi un concurs pe Facebook sa dai un premiu relevant pentru participanti. Alege sa dai un cupon de reducere, un produs gratuit.
4. Promoveaza concursul peste tot in online – pe grupuri de Facebook relevante, pe alte retele de socializare.
5. Alege perioada de desfasurare a concursului. Tu si participantii la concurs trebuie sa stiti care este perioada de desfasurare a concursului. Publicul trebuie informat clar perioada desfasurarii concursului.
6. Alege un titlu care sa atraga. Pune in bannerul concursului un titlu care sa atraga atentia. Titlul trebuie sa fie prezent clar si in descrierea concursului.
7. Prezinta clar conditiile de participare la concurs pentru participanti.
8. Prezinta metoda de decernare a premiilor. Este imporant ca participantii sa inteleaga clar cum se va alege castigatorul.
9. Dezvolta un banner care sa atraga atentia. Cand dezvolti un concurs pe Facebook trebuie sa ti cont ca oamenii sunt grabiti si trebuie sa le atragi atentia cat mai rapid. Astfel poti utiliza sau dezvolta bannere mari, colorate in care sa fie prezentat concursul, premiul acordat.
10. Eticheteza pagina ta in descrierea concursului. Daca vrei ca oamenii sa dea like la pagina ta de Facebook nu uita sa etichetezi pagina ta de Facebook.
11. Nu uita de hashtags – poti creste reach-ul concursului tau daca adaugi 2-3 hashtags relevante.
12. Adauga link catre site-ul tau in descrierea concursului. Nu strica sa cresti numarul de vizitatori de pe site daca adaugi link catre site-ul tau in descrierea concursului. Recomand sa dezvolti link-uri cu sisteme de tracking precum bitly sau google shortener pentru a monitoriza numarul de click-uri.