Social Media

Psihologia Marketing-ului pe Facebook

facebook ads ghid flavius romania

Probabil stii deja ca Facebook-ul este un canal excelent de marketing pentru orice afacere si iti aduce rezultate in clienti, branding. Dar nu este de ajuns sa intelegi valorile cheie in care sa utilizezi acest canal pentru a avea succes in campaniile de marketing. Trebuie sa intelegi psihologia consumatorului de pe Facebook daca vrei sa atragi mai multe vanzari, like, comm, shares.

Psihologa din spatele marketing-ului pe Facebook – Continutul de calitate joaca un rol crucial in tipul de postari de pe Facebook, trebuie sa intelegi cine este clientul potential, ce ii place, in ce se regaseste.

Intelegand motivele din spatele continutului pe care il postezi pe Facebook, este esential sa stii daca acele postari ale tale vor avea engagementul dorit. Ideea de a share-uii un continut de calitate este ca acesta sa fie pe placul audientei tinta. De multe ori, cei ce administreaza pagini de Facebook, nu stiu motivul pentru care au postat ceva. Nu ne gandim la motivele pentru care postam o oferta, un video, o poza. Doar o facem. De ce?

psihologia marketing-ului pe facebook

Continutul joaca un rol important in viata noastra fara sa ne dam seama, luam decizii de a da like, share, comm la o postare dintr-un motiv anume. Un studiu efectuat de New York Times a determinat 5 motivatori pentru a reactiona la o postare pe Facebook:

– ne place continutul
– ne identificam in postare
– ne dezvoltam relatiile
– ne ingrijoram despre un subiect
– ne simtim alaturi de o cauza

Recunoscand acesti declansatori motivationali ai reactiei noastre la continut si povesti, putem dezvolta si posta continut de calitate. Acesti declansatori emotionali trebuie studiati cand ai in gestiune un cont de social media.

Cea mai usoara metoda de a ajunge la inima clientiilor tai este prin fericire – exprimarea acesteia. Daca poti sa aduci un zambet pe buzele clientiilor potentiali atunci cu siguranta le poti vinde mai usor. Este stiut faptul ca industria multimedia se bazeaza pe prezentarea produselor in raport cu fericirea clientului final. Sa ii faci pe cei care vad continutul tau sa se simta bine inseamna sa dezvolti continut de calitate care sa fie in concordanta cu valorile lor. Spre exemplu poti pune poze funny pe wall-ul de pe Facebook cu link catre site-ul tau.

Pe langa entertaining trebuie sa oferi continut de valoare. Aceasta valoare poate fi determinata de numarul de reactii pe care postarea o primeste. Daca ai o postare care atrage zeci, sute de like-uri atunci cu siguranta cei ce au vazut postarea ta au considerat-o de valoare.

Poti prin postarile de pe Facebook sa indemni fanii tai sa dea click daca ei se simt implicati in postarea ta. Spre exemplu poti cere fanilor sa dea like daca se simt inspirati, atrasi de postarea ta.

De ce dam “Like” la postarile de pe Facebook?

psihologia-marketing-ului pe facebook
psihologia-marketing-ului pe facebook

Cand ne place o postare de pe Facebook de obicei dam Like. Dar care sunt declansatori motivationali din spatele acestui like?

Dam like pentru ca postarea afirma ceva despre noi sau despre ceea ce credem. Dam like pentru a exprima empatie virtuala. Pentru a sustine o cauza de care suntem interesati. Pentru a castiga ceva.
DE CE COMENTAM LA POSTARI.

Comentam la postari pentru ca avem ceva de zis. Daca vrem sa reactionam la postare multi dintre noi comenteaza. Acest fapt este interesant pentru ca postarea ne-a starnit cu adevarat interesul si ne-a pus sa facem un mic efort.

DE CE DAM SHARE

New York Times a facut un studiu legat de social media si a identificat 5 factori motivationali care ne fac sa dam share.

psihologia-marketing-ului pe facebook

1. Ofera sustinere pentru cel care a postat

2. Pentru a creste relatiile cu cei in cauza

3. Pentru ca ne defineste

4. Pentru a sustine o cauza

5. Pentru self fulfillment
Avand toate acestea in minte si daca studiezi piata tinta si ceea ce apreciaza, vei putea dezvolta posturi de calitate.

Author

flavius

Call Now

Audit SEO Gratuit

Pentru site-ul tau web

Daca si afacerea ta a fost afectata negativ de criza #Covid-19 si vrei sa continui sa atragi clienti pe site, acceseaza linkul de mai jos si cere un audit de #SEO gratuit!
 
Afla cu ce probleme se confrunta site-ul tau web printr-un Audit de SEO Gratuit!Vreau audit
+
Deschide chat
Discuta cu noi
Salut,
Cum te putem ajuta?