Daca ai un site web care nu vinde pe cat ai vrea tu, probabil te intrebi de ce? Ei bine poate este design-ul, textul, oferta sau cine stie. Sunt multe elemente care impiedica site-ul tau sa vanda si sa atraga mai multi clienti. Daca vrei sa iti cresti vanzarile pe site trebuie neaparat sa stii ce gandesc userii tai, adica vizatorii. Iata mai jos cum poti afla ce vor userii de la tine si afacerea ta/site-ul tau.
1. Sondaje live
O metoda excelenta este sa dezvolti sondaje pe site-ul tau web. Userii actuali sunt o mina de aur cand vine vorba de date,acestia iti pot spune multe despre motivele pentru care au cumparat de la tine.
Trebuie doar sa ii intrebi. Clientii tai actuali iti pot spune cu exactitate motivele pentru care au cumparat de la tine, de ce au cumparat. Foloseste intrebari deschise pentru a afla obiectiile, ceea ce cauta pe site, ce vor sa gaseasca pe site.
2. Teste de usability
De fiecare data cand imbunatatesti un site trebuie sa folosesti un test de utilizare. Acesta este compus din persoane platite sa intre pe site-ul tau web si sa isi spuna parerea. Dar atentie! Acestia trebuie sa se potriveasca in mare masura cu clientul tau potential. Aceste teste sunt o mana cereasca daca vrei sa iei pulsul pietei. Tool-urile de analiza iti zic ce fac vizitatorii, testele de usability iti zic de ce fac ceea ce fac. Aceste teste au si rolul de a afla erorile pe care tu nu le-ai sesizat pe site.
3. Tool-uri de analiza
Daca petreci putin timp de calitate uitandu-te peste datele din Google Analytics iti dai seamna unde stau vizitatorii de pe site-ul tau, ce pagini viziteaza si alte date importante. Trebuie sa analizezi date precum bounce rate/exit rate, time on site, pagini de exit, sursa de trafic, etc.
4. Heatmaps
Daca vrei sa afli unde stau userii cu mouse-ul pe site-ul tau poti utiliza softuri de heatmaps. Aceste tool-uri iti arata “punctele fiebinti” de pe site – acele locuri in care vizitatorii stau cu mouse-ul cel mai mult timp.
5. Scroll maps
Tu stii cand de “adanc” merg userii pe site-ul tau? Daca nu sti inca este momentul sa afli. Scroll maps sunt tool-uri excelente de a vedea cat de jos ajung userii cu scroll-ul.
6. Clickmaps
O metoda excelenta de a afla pe ce elemente dau userii tai click este sa utilizezi clickmaps. Acestea sunt o mina de aur pentru ca iti arata exact ce elemente sunt importante pentru vizitatorii tai.