Ghid Optimizare SEO Pentru Ecommerce

Ghid Optimizare SEO Pentru Ecommerce

Acesta este cel mai complet ghid de optimizare site ecommerce din Romania!

Afla mai multe despre ce inseamna SEO si care sunt beneficiile optimizarii site-ului tau citind articolul de mai jos:

CE INSEAMNA OPTIMIZAREA SEO!

In acest ghid vei afla exact ce trebuie sa faci pentru a optimiza magazinul online cu scopul ca acesta sa fie mai bine clasat in motoarele de cautare.
De ce conteaza SEO pentru magazinele online?

Un studiu realizat de NChannel arata ca un client potential incepe o experienta de cumparare cu o cautare pe Google. Alt studiu efectuat de Kissmetrics arata ca 33% din traficul unui magazin online vine de pe motoarele de cautare.

Dupa cum poti vedea este imposibil pentru un magazin online sa supravietuiasca fara o strategie de optimizare SEO. Din pacate optimizarea SEO este complexa si competitiva. Nu doar ca tu concurezi impotriva rivalilor, dar trebuie sa fi foarte atent si la factorii de clasare precum viteza, experienta utilizatorului, CTR.

Dar din fericire baietii de la STAR MARKETING ti-au pregatit un ghid complet de optimizare seo pentru magazinele online de tip Ecommerce.

CAPITOLUL 1 – RESEARCH DE CUVINTE CHEIE

 

Daca vrei sa ai o campanie de SEO de succes trebuie sa pui accent pe research de cuvinte cheie.

De ce?

Pentru ca datorita cuvintelor cheie iti vei dezvolta o campanie de optimizare SEO. Deci de la inceput trebuie sa pui accent pe gasirea celor mai potrivite/cautate cuvinte cheie pentru afacerea ta.

1. Cum sa gasesti cuvintele cheie potrivite

O tehnica pe care o folosim pentru a gasi cuvintele cheie potrivite pentru magazinele online este sa intram pe agregatoare de anunturi precum OLX, La Jumate, etc. Aici gasim diferite anunturi pentru diverse produse. Putem sa vedem ce cuvinte cheie sunt folosite in titlu, descriere. O alta tehnica este sa intram pe Emag, Altex, Domo, etc si sa facem acelas research.

2. Categoriile concurentiilor

Poti sa faci un research al competitoriilor si sa vezi ce cuvinte cheie folosesc acestia. Poti folosii diferite tool-uri pentru a vedea ce cuvinte cheie ale competitorilor atrag cea mai mare parte a traficului.

3. Google Keyword Planner

Poti vedea numarul de cautari per cuvant cheie in Google Keyword Planner. Spre exemplu poti sa adaugi principalele cuvinte cheie la care te-ai gandit in GKP si sa vezi cate cautari medii sunt efectuate / luna.

4. Cum sa alegi cuvintele cheie pentru produse/categorii

Acum ca ai o lista de cuvinte cheie trebuie sa alegi cele mai potrivite dintre ele pentru a incepe campania de SEO. Iata 4 pasi prin care sa alegi cuvintele cheie potrivite:

1. Volum de cautare

Acesta este principalul pas si factorul esential dupa care evaluezi un cuvant cheie. Daca nimeni nu cauta cuvantul cheie sau expresia dupa care optimizezi atunci lucrezi in gol. Pentru a afla numarul de cautari intra in Google KeyWord Planner si afla numarul mediu de cautari per luna a unui cuvant cheie/ expresii cheie.

2. Cuvant cheie – produs

Aici este o provocare. Sa zicem ca ai gasit un cuvant cheie foarte cautat. Dar acest lucru nu este indeajuns pentru acel cuvant cheie nu este potrivit cu ceea ce vinzi pe site. Astfel trebuie sa verifici daca acele cuvinte cheie cu multe cautari se potrivesc exact cu ceea ce vinzi pe site.

3. Intentia de comert

Inainte de a te decide ce cuvinte cheie sa utilizezi, analizeaza putin daca oamenii care cauta acel cuvant cheie sunt pregatiti sa cumpere sau doar fac browsing.

Din fericire poti face acest lucru folosind Google Keyword Planner. In coloana de competitie poti vedea cati advertiseri concureaza pe un cuvant/expresie cheie. In general daca multi oamenii se bat pe un cuvant cheie atunci inseamna ca acel cuvant cheie atrage clienti. De aceea recomandam ca pentru o strategie de SEO pentru ecommerce sa va concentrati pe cuvinte cheie cu competie medie/ridicata.

4. Competitia

A sosit timpul sa vezi cat de greu te vei clasa in primele rezultate Google. Noi la STAR MARKETING folosim un tool numit SEMRUSH – “Keyword Difficulty”. Este o metrica prin care vedem cat de greu ne va fi sa ne clasam pentru un anumit termen.

5. Targetare cuvinte cheie si optimizare pe pagina

Aici vom evalua prima pagina Google a rezultatelor pentru anumite termene de cautare. Aici ne focusam pe ce cuvinte cheie adiacente sunt folosite pentru cuvintele cheie ale noastre. Targetarea exacta a cuvintelor cheie nu mai este la fel de importanta ca inainte datoria schimbarii de algoritm Google Hummingbird. Dar acest lucru nu este de evitat.
CAPITOLUL 2 ARHITECTURA SITE-ULUI

Arhitectura site-ului are o greutate mare in campania de SEO a oricarului site mai ales pentru cele de ecommerce. Acest fapt se datoreaza tendintei de a avea mai multe pagini decat un blog sau un site de prezentare. Un magazin online are de obicei foarte multe pagini si de aceea este crucial ca structura site-ului sa fie usoara de inteles atat de useri cat si de motoarele de cautare. Iata 2 reguli de care sa tii cont cand realizezi structura unui magazin online – pastreaza structura cat mai simpla si regula 2: patreaza distanta dintre pagini de maxim 3 fata de home page

Exemplu negativ a unei structuri de site:

Ce este gresit in aceasta poza?

In primul rand incalca regula nr 1 – structura cat mai simpla si 2- nu este scalabila. De fiecare data cand cream o noua categorie trebuie sa dezvoltam un nou strat si sa reorganizam categoriile.

Dar mai important este ca din perspectiva de SEO este o structura prea grea.
Astfel ai nevoie de 6 click-uri pana a ajunge la pagina de produs. Dupa cum am mentionat mai sus vrei ca produsele tale sa fie la maxim 3 click-uri de homepage.

Exemplu pozitiv de structura de site

Acum vom vedea si o structura pozitiva pentru un site de ecommerce. Poti vedea ca autoritatea site-ului este concentrata pe pagina de produs si pe categorii- ceea ce este cel mai important pentru orice site de ecommerce.

Exemplu emag.ro – structura excelenta de site

CAPITOLUL 3 ON PAGE SEO

Acum ca ai o lista de cuvinte cheie si o structura buna de site a venit momentul sa iti optimizezi site-ul On Page.

Optimizare titlul site/pagina – adauga cuvinte precum: cumpara, ieftin, oferte pentru a atrage trafic interesat de cumparare

Evident trebuie sa utilizezi si cuvantul/expresia cheie principala pentru acea pagina.

Pe langa acel cuvant/expresie cheie trebuie sa adaugi si acele cuvinte care sa indemne oamenii sa intre pe site.

Sa luam exemplul de la KNOCKOUT STORE – cel mai mare magazin online de echipamente sportive pentru box/kickbox/mma. Sa zicem ca vrem sa optimizam pagina de manusi de box dupa cuvantul cheie principal “manusi de box”. Putem realiza un titlul de genul: “cumpara acum manusi de box de calitate ridicata”. Acum sa analizam titlul. Avem un CTA – “cumpara acum”. Avem si un cuvant cheie “manusi de box”. De asemenea avem si o caracteristica ” de calitate ridicata”.

Putem utiliza si cuvinte motivatoare pentru a influenta userii sa intre pe site – “reduceri” “oferta” “discount”.

Optimizare meta descrieri -include fraze precum – o gama variata, livrare gratis, produse pe stoc. Astfel meta descrirea are rolul de indemna userii sa intre pe site si sa ofere un mic preview asupra continutului.

Iata cateva fraze pe care le poti utliza in meta descrierea magazinului tau online – profita de reduceri de X% acum, economiseste pana la X% la …,livrare gratuita la comenzi de peste X lei, vezi pe site ofertele exclusive.

Optimizare continut – de recomandat ca fiecare pagina de produs sa aiba aprox 1000 cuvinte

Optimizarea continutului de pe paginile de produs/ categorii este o sarcina complicata pentru magazinele online. Da, vrei continut de calitate. Dar trebuie sa te gandesti si la conversii. Iat cateva tactici pe care le recomandam pentru optimizarea continutului de pe paginile de ecommerce.

1. Descrieri lungi

Este stiut faptul ca Google apreciaza paginile care au un continut bogat si de calitate.

2. Adauga cuvinte cheie

Cand scrii textul pentru paginile de produs nu uita sa adaugi si cuvintele cheie dupa care optimizezi pagina.

3. Cuvinte semantice latente sunt acele cuvinte adiance care deriva din cuvintele cheie principale. Sa zicem ca vrei sa iti optimizezi pagina pentru cuvantul cheie ” mobila noua”. Cuvintele adiacente pot fi “mobila noua import”.

4. UR:-uri scurte cu cuvinte cheie

Analizele de specialitate au aratat o corelatie mare intre cuvintele cheie si url-uri. De aceea este de recomandat sa ai url-uri friendly care sa includa cuvinte cheie.

5. Link-uri interne

Un lucru pozitiv legat de magazinele de ecommerce este faptul ca dezvolta aproape automat link-uri interne. Daca ai o structura buna de site poti dezvolta link-uri interne de calitate.

CAPITOLUL 4 SEO TEHNIC

Optimizarea SEO Tehnica este un factor crucial pentru orice tip de site fie ca este unul de prezentare sau un magazin online. Acest fapt se datoreaza tenditei de a avea mai multe pagini de gestionat. Chiar si un site mic de ecommerce are in medie peste 2000 de pagini. Toate aceste pagini sunt predispuse la probleme tehnice de SEO.

Nu doar atat dar cele mai multe pagini de produse nu au backlink-uri catre ele. Acest lucru inseamna ca sunt greu de clasat in prima pagina Google!

Cum sa dezvolti un audit de SEO Tehnic pentru site-ul tau de ecommerce:

In exemplul de mai jos vom utiliza un tool foarte folositor numit Raven Tools. In opinia noastra este cel mai complet tool si usor de folosit in scopul de a dezvolta audituri de SEO.

In partea de sus a Raven Tools alegem tabul de SEO=>Site Auditor.

Apoi Raven Tools iti va arata principalele erori tehnice de pe site. Acum ca ai aflat erorile este timpul sa le remediezi.
1. Prea multe pagini

Daca ai mii de pagini pe site poate fi un cosmar dpdv SEO tehnic. Face ca scrierea unui continut tehnic pe fiecare pagina in parte sa fie un task monumental de greu si migalos. De asemenea cu cat ai mai multe pagini cu atat mai mari sanse ai de a avea continut duplicat.

Unele site-uri de ecommerce pur si simplu au multe produse similare de vanzare. Pentru ca fiecare produs cere o pagina unica site-ul acumuleaza multe pagini. De asemenea sa zicem ca vinzi pixuri – fiecare tip de pix indiferent de culoare, samd necesita propria pagina cu un continut unic.

Cum rezolvi aceasta problema?

Identifica pagini care pot fi sterse fara sa afecteze structura site-ului. Stii regula lui Parreto? 80% din rezultate vin din 20% din actiuni. Asa este si in ecommerce – 80% din vanzari vin din 20% din produse.

Decat sa te chinui sa imbunatatesti paginile mai bine combini paginile similare intr-o “super pagina”.

2. Continut duplicat

Continutul duplicat este o problema des intalinita in ecommerce care afecteaza direct pozitia site-ului in rezultatele Google datorita algoritmului Panda. Din fericire poti scapa de aceasta grija daca dezvolti continut unic per fiecare pagina in parte.

De ce se intampla acest lucru? Pentru ca in primul rand site-ul de ecommerce dezvolta url-uri unice pentru fiecare produs sau categorie. Sa zicem ca ai un meniu ca acesta:

poza pc

Astfel se poate creea continut duplicat.

De asemenea poti avea descrieri copiate din alte site-uri. Se intampla de multe ori sa fi presat de timp/clienti/colegi sa finalizezi un site ca te gandesti sa copiezi descrieri la produsele tale de pe alte site-uri.

Cum poti rezolva aceasta problema?

Genereaza continut unic si de calitate pentru site-ul tau.

Ai grija sa ai url-uri unice pentru fiecare pagina.

3. Viteza site

Viteza site-ului tau este un factor de clasare in rezultatele de cautare. Dar viteza site-ului tau nu este importanta doar pentru clasarea in motoarele de cautare ci afecteaza si viteza.

De ce ai o viteza redusa pe site?

A. Tipul de platforma – anumite platforme de ecommerce au un codding foarte complex care necesita mai mult timp de a fi incarcate. Daca ai un magazin de ecommerce iti recomandam platforme precum Prestashop, Magento sau Shopify.

B. Marimea imaginilor prea mare – daca ai peste 1000 de imagini pe site fiecare avand 1mb atunci ai 1gb de imagini.

C. Server side – are un impact foarte mare in viteza site-ului. Trebuie sa ai un hosting foarte bun.
CAPITOLUL 5 CONTINUTUL PENTRU SITE-URI DE ECOMMERCE

Ca orice site web, cele de ecommerce pot sa isi creasca usor traficul daca investeste in marketing prin continut.

Spre exemplu poti incepe un blog in care sa scrii regulat despre beneficiile produselor tale.

1. Afla unde sunt clientii potentiali

Daca vorbesti cu clientii tai poti sa iti dezvolti mai mult credibilitatea in ochii lor si poti afla mai multe despre ei. Spre exemplu Facebook, Linkedin, Google Plus, Instagram samd.

2. Vorbeste pe limba lor

Acum ca ai aflat unde sunt prezenti clientii potentiali in online a venit momentul sa vorbesti cu ei in limba lor.

3. Dezvolta un continut de valoare in jurul unui cuvant cheie

Acum este timpul sa dezvolti continut de calitate legat un un cuvant cheie sau de o fraza cheie.
CAPITOLUL 6 TEHNICI DE LINKBUILDING PENTRU SITE-URI DE ECOMMERCE

Cand postezi continut de calitate pe blogul site-ului tau ai sanse mari de a atrage mai multe linkuri de calitate. Daca dezvolti link-uri catre site-ul tau poti sa imbunatatesti pozitia paginilor in rezultatele Google. Pentru a dezvolta link-uri de calitate catre site-ul tau trebuie sa oferi un motiv oameniilor sa creeze acele link-uri.

Poti incepe cu citate de presa. Dezvolta stiri despre site-ul tau sau produsele tale pe site-uri de citate de presa. Poti incepe o prezenta pe platforme de poze precum Pinterest, Instagram, Flickr.

De asemenea poti sa trimiti email-uri catre baza ta de clienti cu link catre anumite produse.

Pe langa aceasta poti incepe o serie de tutoriale video despre produsele tale si sa le urci pe Youtube.

Speram ca acest ghid sa te ajute sa iti clasezi mai bine magazinul online in motoarele de cautare si sa iti dezvolti afacerea in online!

Daca ai nelamuriri sau intrebari ne poti scrie pe mail pe adresa office@star-marketing.ro

Summary
Article Name
Ghid optimizare site SEO Ecommerce
Description
Ghid optimizare seo site ecommerce- afla cum iti poti clasa mai bine site-ul in motoarele de cautare pentru a atrage noi clienti
Author
Publisher Name
star marketing