Ce Inseamna Optimizarea SEO – Star Marketing

Ce Inseamna Optimizarea SEO

Care este primul lucru pe care il faci atunci cand deschizi calculatorul? Daca esti ca majoritatea oamenilor probabil ca primul lucru pe care il faci atunci cand deschizi laptopul/calculatorul este sa cauti ceva pe net.

Intri pe Google scri un cuvant/fraza si dai enter. Apoi Google iti returneaza milioane de rezultate pentru acea cautare.

Si tu probabil cand cauti ceva online o faci folosind Google. Dai click pe primele rezultate de cautare si gata.

ce inseamna optimizarea SEO

De aceea daca ai o afacere trebuie sa stii ce inseamna optimizarea SEO si cum ajuta facerea ta sa atraga clienti si sa se dezvolte. In lume peste 90% din experientele online incep cu o cautare, iar daca apari pe prima pagina de cautare Google ai sanse foarte mari de a atrage clienti potentiali pe site.

Dar ce inseamna optimizarea SEO? Ce este optimizarea SEO? – sunt cele 2 intrebari pe care le au oamenii in cap atunci cand aud aceste 3 litere S.E.O.

Ok. SEO este abrevierea de la Search Engine Optimization – optimizarea motoarelor de cautare, dar ce este optimizat? Design-ul site-ului, continutul? Link-urile? Da. Toate cele 3 elemente de mai sus plus multe altele. Haide sa incepem cu inceputul.

Potrivit Wikipedia SEO inseamna – procesul prin care afectezi vizibilitatea unui site web sau a unei pagini in rezultatele de cautare organice”.

Mai exact optimizarea SEO se refera la procesul prin care iti optimizezi continutul online pentru ca motoarele de cautare sa aprecieze continutul tau si sa il afiseze cat mai bine in rezultatele de cautare pentru un anumit cuvant cheie.

Procesul de optimizare SEO este intre site-ul tau si motoarele de cautare. Ai un articol despre sa zicem ” echipamente stomatologice” si vrei ca motoarele de cautare sa iti claseze site-ul/pagina cu articolul respectiv cat mai bine pe prima pagina. Optimizarea SEO este munca pe care trebuie sa o depui pentru ca Google sa iti claseze site-ul in primele rezultate de cautare pentru un anumit cuvant cheie.

Dupa cum am scris mai sus peste 90% din experientele online incep cu o cautare pe un motor de cautare. Deci optimizarea site-ului sau a paginii tale este foarte importanta daca vrei ca oamenii sa iti gaseasca pagina/site-ul pe Google.

Iata cum functioneaza o cautare pe Google:

Acum ca ai o mica idee despre ce inseamna SEO hai sa vedem mai departe detaliile importante ale unui proces de optimizare.

Google tine secret algoritmul sau de clasare a site-ului, sunt peste 200 de factori care determina succesul unei pagini in incercarea sa de a se clasa mai bine. Afla care sunt cei mai importanti 50 de factori de clasare a site-ului tau citind articolul alaturat:

Sunt 2 metode prin care poti optimiza un site web:

White Hat SEO sau Black Hat SEO

Dupa cum probabil stii nu poti sa “dai o teapa” si sa crezi ca vei scapa cu reputatia nepatata. La fel este si cu SEO. Multi vor sa foloseasca tehnici mai neortodoxe pentru a clasa site-ul/pagina mai sus in rezultatele de cautare Google.

Aceste tactici de optimizare SEO se numesc Black Hat si nu sunt agreeate de Google. Aceste tehnici de SEO se focuseaza doar pe continut si nu pe oameni. Aceasta abordare este spammy si vei fi gasit usor de Google datorita algoritmului puternic si al update-urilor.

Pe de alta parte tehnicile de optimizare SEO White Hat sunt sustenabile in online. Daca iti optimizezi site-ul prin tehnici White Hat te vei focusa pe oameni mai mult, incercand sa le dai cel mai bun continut posibil si sa il faci usor de accesat , totodata respectand regulile Google.

Sunt 2 elemente majore de care sa tii cont atunci cand iti optimizezi site-ul. Optimizarea SEO ON PAGE si OPTIMIZAREA SEO OFF PAGE.

Optimizarea On Page se refera la alinierea acelor factori de pe site cu cerintele Google – optimizarea titlurilor, subtitlurilor, continutului, structurii, imaginilor.

In schimb – optimizarea SEO Off Page se refera la toate acele variabile din afara site-ului.

Poate crezi ca ele sunt in opozitie dar nu este asa. Hai sa vedem o metafora ca sa iti dai seama despre ce vorbesc.

Sa zicem ca ai o casuta cu o gradina mica. Imagineaza-ti aceste 2 scenarii:

1. Casa ta este foarte curata dar gradina este murdara. Ce se intampla? Degeaba ai o casa frumoasa in interior daca exteriorul arata opusul.

La fel se intampla si cu site-ul tau. Degeaba este el super optimizat on page daca off page nu ii ofera suport.

Nimeni nu iti va vedea continutul minunat pentru ca nu vei atrage trafic.

2. Gradina ta arata minunat, dar casa este un dezastru. Este la fel ca in primul scenariu. Daca atragi prin link-uri de calitate oameni pe site dar acestia petrec doar 2-3 secunde pe site transmiti un semnal catre Google ca site-ul tau nu are continut de calitate.

Acest semnal se numeste bounce rate – se refera la procentul de vizitatori care parasesc site-ul tau.

DE ACEEA AI NEVOIE DE OPTIMIZARE ON PAGE SI OPTIMIZARE OFF PAGE.

Hai sa vedem cu iti poti optimiza site-ul On Page.

Sunt 3 elemente majore pe care trebuie sa le optimizezi on page. Primul este continutul.

1. Optimizare Continut

Bill Gatest a spus o vorba mare – continutul este regele.

De ce este continutul regele? Pentru ca atunci cand un om face o cautare pe Google si gaseste site-ul care ii ofera continut valoros Google va fi mai fericit.

Google incearca mereu sa ofere cele mai bune rezultate de cautare pentru cei ce folosesc acest motor de cautare. De aceea tu trebuie sa dezvolti continut de calitate pe site.

ce este SEO

Iata factorii care determina succesul unui continut:

Calitatea – cu cat ai un continut de calite cu atat mai multi oameni vor fi multumiti de el.

Dar dezvoltarea unui continut de calitate necesita timp si efort.

Research de cuvinte cheie – degeaba ai un continut foarte calitativ daca oamenii nu il cauta dupa anumite cuvinte cheie. De aceea trebuie sa faci un research si sa vezi dupa ce cuvinte cheie vor gasi clientii potentiali/audienta tinta continutul tau.

Folosirea cuvintelor cheie – Google a devenit din ce in ce mai intelept in fiecare an si detecteaza atunci cand arunci cuvantul cheie la nimereala pe site. De aceea tu trebuie sa incluzi cuvantul cheie cat mai natural in articol.

Cat de fresh este continutul – Google doreste sa ofere informatii la zi celor care fac o cautare pe motorul lor de search. De aceea tu trebuie sa iti updatezi mereu continutul de pe site cu noi informatii la zi.

Raspunsuri – multi oameni scriu in casuta de cautare intrebari asteptand ca Google sa le ofere raspunsuri. Astfel scrie articole cu raspunsuri la intrebarile oamenilor legate de produsul tau.

2. Codul HTML

Urmatorul mare element de optimizat este codul HTML.

Nu trebuie sa fi un programator pentru a optimiza codul HTML de pe site mai ales cu noile tool-uri valabile pe piata. Iata care sunt cele 4 elemente de optimizat pe site legat de partea de HTML.

Optimizarea Titlurilor – este important sa adaugi cuvantul cheie la inceputul titlului, sa asiguri ca titlul are un numar de maxim 60 caractere si ca fiecare pagina are un titlu unic.

ce-inseamna-seo

Optimizara Meta Descrierilor – este cel text ce apare sub titlu si link-ul site-ului in rezultale de cautare. Este important sa adaugi cuvantul cheie la inceputul descrieri, fiecare pagina trebuie sa aiba o meta descriere unica, numarul maxim de caractere sa fie de maxim 160.

Schema – este doar un tag HTML care imbunatateste aspectul rezultatului de cautare a site-ului tau.

Subtitlurile – fiecare pagina trebuie sa aiba un subtitlu de tip h1 unic care sa contina cuvantul cheie.

3. Arhitectura site-ului

Al 3lea element de optimizat de pe pagina este arhitectura site-ului. Un site cu o arhitectura bine pusa la punct ajuta la oferirea unei experiente de utilizare mai bune pentru viziatori. De aceea tu trebuie sa dezvolti o arhitectura a site-ului cat mai lina.

Usurinta de a fi accesat de robotii Google este un factor important atunci cand dezvolti o arhitectura a site-ului tau.

Cu cat site-ul tau este mai usor de accesat de robotii Google cu atat mai bine clasat va fi.

Dezvolta un sitemap de tip XML pentru site-ul tau.

Continutul duplicat – este stiut faptul ca daca ai pe site continut duplicat acesta va afecta pozitia in motoarele de cautare. Toate elemente de pe pagina trebuie sa fie originale.

Daca postezi continut de pe alte pagini va afecta pozitia site-ului in rezultatele de cautare.

Optimizarea pentru mobile – este foarte important sa iti optimizezi site-ul pentru device-uri mobile pentru ca in 2016 cautarile de pe mobile le-au depasit pe cele de pe desktop.

Dezvolta un site cu un design responsive care sa se restructureze in functie de device-ul de pe care il accesezi.

Viteza site-ului – iti amintesti acele site-uri care stateau vesnicie sa se incarce? Cum te-ai simtit in acel moment? Probabil ca nu prea placut nu-i asa?

In ziua de azi punem foarte mare accent pe timp si nu vrem sa asteptam 20 de secunde pentru ca un site sa se incarce.

De aceea tu trebuie sa asiguri ca site-ul tau are o viteza foarte buna de incarcare. Intre pe Google Page Speed Insights pentru a afla viteza site-ului tau sau foloseste servicii terte precum Pingdom.

OPTIMIZARE SEO OFF PAGE

Ok, a sosit momentul sa ne ocupa si de “gradina” site-ului adica optimizarea SEO Off-Page.

1. Increderea

Google a inventat o formula de a evalua increderea in site-uri numit simplu PageRank. Increderea in site-urile web este importanta atat pentru Google cat si pentru oameni.

TrustRank este o metoda prin care Google vede daca site-ul tau este de increde sau nu. Daca arati ca un brand de calitate Google te va rasplatii.

Iata 4 metode de a dezvolta increderea

Autoritatea

Autoritatea unui site este determinata de 2 factori – autoritatea domeniului – numele domeniului si autoritatea paginii – cat de original este continutul de pe pagina.

Bounce rate

Este o rata care masoara procentul de oameni care au intrat pe site-ul tau si l-au parasit instant.

Calitatea continutului, timpul de incarcare, usability si atragerea de trafic targetat determina bouncerate-ul.

Adauga elemente care sa faca vizitatorii sa stea pe site precum infografice, video-uri.

Varsta domeniului – chiar daca are un mic impact totusi este importanta.

2. Linkurile

Link-urile pe care site-ul tau web le atrage sunt un semnal ca ai un continut de calitate. Nu astepta ca oamenii sa iti ofere link, ia initiativa si cere link-uri de la site-uri cu autoritate.

Iata 3 factori de care sa ti cont cand vrei sa atragi link-uri.

Calitatea link-urilor – nu toate link-urile sunt la fel iar calitatea lor este mai importanta decat cantitatea. Daca dezvolti backlinks de calitate atunci vei dezvolta autoritatea site-ului.

Anchor text – este acel titlul/nume pe care il dai unui link. Trebuie sa ai un anchor text cat mai natural si sa nu faci exces de cuvinte cheie.

3. Personalizarea

O a treia categorie de optimizare SEO off page se refera la factorii personali aceia pe care tu nu ii poti controla. Aici ne referim la istoricul de cautare a userului, orasul sau locatia din care se face cautarea si limba.

4. Social

Social Media ajuta nu doar la dezvoltarea notorietatii site-ului tau ci si la atragerea de clienti pe site. Astfel foloseste pe site butoane de social sharing pentru ca oamenii sa iti distribuie continutul.

Concluzie:

Pana acum ai aflat ce inseamna optimizarea SEO si care sunt beneficiile optimizarii paginii si a site-ului tau.

Dar si care sunt elementele care trebuie optimizate pe site si in afara site-ului pentru a obtine o pozitie mai buna in rezultatele Google.

Distribuie acest articol pe conturile tale de social media pentru ca si prietenii tai sa afla ce este SEO si cum ii poate ajuta.

Summary
Article Name
Ce inseamna optimizarea SEO
Description
Ce inseamna optimizarea SEO si cum ajuta afacerea ta sa devina mai puternica in mediul online prin atragerea de clienti noi pe site printr-o pozitie de top in Google!
Author
Publisher Name
STAR MARKETING
Publisher Logo