Indicatori de perfomanta a site-ului tau

06 Oct
2017
optimizare landing page

Indicatori de perfomanta a site-ului tau

Vrei sa afli care sunt cele mai importante metrici de luat in seama cand dezvolti o campanie de optimizare a ratei de conversie pe site? Ei bine in acest articol tu vei afla principalii indicatori de performanta a site-ului tau.

CE ESTE UN INDICATOR DE PERFORMANTA?

Un indicator de performanta de pe site-ul tau este o actiune cunantificabila prin care sa masori aspectele cheie a afacerii tale. Pentru site-uri de ecommerce sunt – vanzarile, numarul de clienti, valoarea medie a comenzii samd.

KPI sunt importanti de monitorizat daca vrei ca site-ul tau web sa creasca.
CONVERSII MICRO VS CONVERSII MACRO

Metricile tale duc fie la macro conversii sau micro conversii. Macro conversiile sunt scopurile principale pe site care iti aduc $$$.

Pe de alta parte, micro conversile sunt actiuni pe care un user le completeaza in drumul spre conversii macro. Micro conversiile sunt ca niste borne peste care trec userii. Poate fi numarul de vizite, page views, cart adds samd. Dar sa nu uiti ca KPI nu sunt Micro Conversii.

CE METRICI NU SUNT KPI?

In medie, aceste metrici precum page views,CTR, bounce rate, Average time on site samd – nu sunt KPI. Ele sunt metrici secundare. Alte metrici secundare sunt – vizite ale paginilor de checkout, adaugare de produse in cart, pagini vizitate… Ele indica doar interesul userilor, dar nu genereaza direct vanzari.

Nu exista un atasament monetar legat de aceste actiuni. Este util sa monitorizezi aceste metrici pentru a afla interesul clientilor potential asupra afacerii tale.

4 METRICI IMPORTANTE DE MONITORIZAT PE SITE

1. Venit per user

Venitul per user este suma medie pe care un client o cheltuie pe site-ul tau. Aceasta metrica este importanta pentru ca iti ofera date directe asupra veniturilor de pe site.

2. Rata de conversie

Daca nu poti sa masori cati bani face site-ul tau per luna atunci nu ai cum sa ai succes.

Astfel trebuie sa stii din 100 de vizitatori pe site cati cumpara?

3. Cost de achizitie

Sa atragi clienti in afacerea ta costa bani. Astfel trebuie sa stii cat investesti per client pentru ca acesta sa cumpere de pe site.

Costul trebuie sa fie mai mic decat valoarea comenzii clientului.

4. Valoarea per viata a clientului

LTV sau life time value este o metrica importanta pentru orice afacere. Vrei ca toti clientii care au cumparat o data de la tine sa revina pe site si sa cumpere.
Concluzie

Avand aceste metrici in minte te invit sa pui pe hartie aceste metrici si sa incepi procesul de optimizare a site-ului tau.

flavius
author

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *