Cum sa dezvolti o analiza Cohort in Google Analytics

20 Sep
2017
Cum sa dezvolti o analiza Cohort in Google Analytics

Cum sa dezvolti o analiza Cohort in Google Analytics

Traficul si page views sunt fruoase dar sunt limitate in multe moduri.

Site trafic arata bine pe un blog post sau in sedinta cu managerul tau. Dar nu are un pas actionabile. Pe langa asta nu iti spune mai multe despre traficul.

De exemplu nu iti spune nimic despre comportamentul userilor pe site.

Pentru a afla mai multe despre traficul de pe site trebuie sa analizezi mai bine Google Analytics. Trebuie sa privesti mai departe de numere si date.

Google Analytics Cohort iti poate oferii mai mult ajutor. Iata de ce este important sa analizezi dincolo de date.

Analyza de tip Cohort este analizarea unui segment de vizitatori de pe site pe care vrei sa ii mononitorizezi.

Oamenii, produsele si site-urile se schimba mereu. Aceste schimbari intr-o masura mai mare sau mai mica au efect asupra ratei de conversie. Deci analizand trendurile si sabloanele de comportament ale userilor de pe site, tu ca proprietar de site, poti sa iti dai seama cum gandesc consumatorii de pe site.

DE CE ANALIZA COHORT ESTE MAI BUNA DECAT METRICILE STANDARD

Google Analytics iti ofera o gramada de date.

Este perfect pentru a gasi diverse elemente despre traficul de pe site. Analiza cohort ajuta sa pui diverse straturi de metrici pentru a vedea cum se comporta traficul de pe site. De exemplu, daca privim traficul in functie de accesarile de pe tableta si mobile, poti compara cu traficul de pe desktop.

Ok. Datele arata bine dar hai sa adaugam un cohort. Hai sa vedem numarul de vizitatori noi care au parasit site-ul si sa vedem cati s-au intors pe site.

Acum ne putem da mai bine seama cat din oamenii de pe site au revenit.

Acest tabel albastru iti arata unde se “incing” lucrurile.

Tabelul iti arata care procent din oameni revin pe site in 7 zile de la vizita initiala.

A doua coloana iti spune ziua 0.


CUM SA UTILIZEZI GOOGLE ANALYTICS COHOR ANALYTSIS TOOL

Hai sa facem un pas in tool-ul de analiza cohort.

Mergi in Google Analytics, dupa care da click pe Audienta, dupa care Cohort Analysis.

Setarile de raport si metricile sunt in partea de sus
In mijlc gasim un grafic
Tabelul final iti arata rezultatele

Iata ce poti analiza:

Cohort Type: Restricted to Acquisition Date
Cohort Size: Sort by day, week or month
Metrics by category:
Per user:
Goal completions per user
Pageviews per user
Revenue per user
Session duration per user
Sessions per user
Transactions per user
Retention:
User retention
Total
Goal completions
Pageviews
Revenue
Session duration
Sessions
Transactions
Users
Concluzie:

Analiza de tip cohort iti permite sa vezi date in functie de segmentele de oameni de pe site.

Orice afacere poate utiliza analiza cohort pentru a determina schimbarile de comportament ale vizitatorilor de pe site.

Summary
Article Name
Cum sa dezvolti o analiza cohort in Google Analytics
Description
Cum sa dezvolti o analiza cohort in Google Analytics pentru o mai buna intelegere a userilor de pe site
Author

flavius
author

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *