Rapoarte esentiale in Google Analytics

10 Sep
2017
ghid-google-analytics.jpg

Rapoarte esentiale in Google Analytics

Google Analytics nu se refera doar la numarul de oameni de pe site, top page si sursele de trafic. Poti utiliza Google Analytics pentru mult mai mult.

Este important sa te folosesti de Google Analytics pentru a imbunatatii site-ul tau web, pentru a creste rata de conversie. Din pacate in Romania nu multi stiu sa dezvolte rapoarte de calitate in Google Analytics.

De aceea in acest post vei afla cele mai importante si utile rapoarte pentru Google Analytics.

1. LANDING PAGE

Paginile de aterizare de top sunt cruciale pentru a fi optimizate pentru ca pe acestea ajunge traficul de pe site si sunt primele care interactioneaza cu userul. Daca vizitatorii nu gasesc ceea ce cauta pe landing page atunci ei vor parasii site-ul.

Pentru a accesa acest raport, intra la tabul de comportament – site content – landing page. Apoi poti vedea top 10 landing page. Uita-te dupa paginile cu bounce rate de peste 50%. Acestea trebuie optimizate.

Pentru a optimiza aceste landing pages trebuie sa optimizezi titlul, copy-ul in general, call to action, imaginile si alte elemente. Astfel vei creste rata de engagement de pe site si conversiile.

2. In-Page Analyticis

Nu doar banuii ce fac oamenii pe site-ul tau, pe ce dau click pentru ca sunt sanse sa gresesti. Foloseste click maps din Google Analytics accesand Comportament-In-Page Analytics in care sa gasesti date despre ce fac oamenii pe site-ul tau.

raport google analytics in page

In functie de ceea ce gasesti aici poti sa optimizezi mai bine site-ul tau.

3. Browser Report

Paginile tale de pe site poate sa se vada diferit pe diverse browsere din cauza CSS. Astfel daca site-ul tau ruleaza sau se vede diferit pe un browser specific atunci sti ca trebuie optimizat.

Pentru a te asigura ca nu au impact negativ asupra site-ului, trebuie sa mergi la tabul de Audiente-Tehnologie si sa te asiguri ca site-ul ruleaza bine pe orice browser. Daca observi ca pe un browser specific ai un bounce rate mare si conversiile sunt mai putine atunci pe acesta trebuie actionat.

raport google analytics browser

4. Analiza Funnel-ului

Nu conteaza ca site-ul tau arata bine daca acesta nu lasa userii sa completeze o actiune. Pentru a intelege cat de bine ruleaza userii in procesul de cumparare, este vital sa vizualizezi raportul de Funnel. Mergi la tabul de Conversii-Obiective-Funnel Visualization – aici vezi intreg funnelul pe care userii il parcurg pe site.

Trebuie sa vezi unde se produce dropul pe parcus si sa optimiezi acele pagini pentru a creste rata de conversie. Adauga simboluri de incredere, redu distractiile, imbunatateste copy-ul.

raport google analytics funnel

5. Traffice overview

Imbunatatirea calitatii si cantitatii traficului de pe site este importanta pentru ca asa vei creste rata de conversie si iti dai seama care sunt cele mai bune surse de trafic pentru site-ul tau.

Pentru asta trebuie sa accesezi tabul de Canale gasit sub Audiente si sa vezi cele mai importante surse de trafic.

6. Mobile Report

Traficul de pe mobile este mai important ca oricand de aceea trebuie sa ai un site mobile friendly si responsive. Pentru a intelege traficul de pe mobile si performanta trebuie sa vezi raportul de Mobile.

Aici vei vedea de unde vin oamenii de pe mobile, care este rate de conversie si alte metrici.

7. Exit pages

Trebuie de asemenea sa monitorizezi paginile care fac ca userii sa paraseasca site-ul tau. Acestea se numesc Exit Pages.

Poti gasi acest raport in Comportament-Site Content-Exit Pages. Aici iti sunt afisate paginile care fac oamenii sa iasa de pe site. Aceste pagini sunt cruciale de optimizat.
Acum ca ai aflat cele mai importante rapoarte de Google Analytics te invit sa analizezi cu atentie traficul de pe site si sa imbunatatesti calitatea site-ului tau.

Summary
Review Date
Reviewed Item
Google Analytics Rapoarte Esentiale
Author Rating
5

flavius
author

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *