Ghid Remarketing in Google Adwords

09 Sep
2017
remarketing

Ghid Remarketing in Google Adwords

Ai navigat vreodata online si cand ai intrat pe anumite site-uri ai vazut in sidebar sau in alta parte a site-ului respectiv un anunt care face referire la un produs/serviciul de pe un site vizitat mai devreme?

Ei bine, daca produsele pe care le cauti iti sunt prezentate peste tot in online de la aceeasi afacere, atunci tu ai intrat intr-un funnel de remarketing.

Adwords remarketing este o metoda excelenta de a atrage trafic pe site care sa fie targetat si caruia sa ii vinzi.

Adwords remarketing iti permite sa afisezi anunturi fie text, video sau prin bannere pe diverse site-uri pe care oamenii le acceseaza.

Asftel, remarketing-ul prin Adwords functioneaza adaugand o bucata de text de tip Javascrpt pe site-ul tau pentru ca tu sa poti dezvolta o lista de remarketing. Aceasta lista include persoane care au vizitat diverse pagini de pe site pe care poti sa ii targetezi in functie de diverse criterii.

Beneficiul retargetarii oamenilor care au intrat pe site-ul este ca poti sa convertesti mai usor pentru ca ei au intrat in contact cu tine.

Cum sa faci remarketing pe Adwords

Acum ca sti ce este remarketing-ul prin Adwords sa vedem care sunt cele mai bune metode de a face remarketing.

1. Anunturi relevante

Cheia pentru ca remarketing-ul prin Adwords sa functioneze pentru tine este sa dezvolti anunturi relevante. De exemplu, daca ai o audienta precum oamenii care au vizitat diverse produse de pe site-ul tau atunci poti dezvolta un anunt care sa urmareasca userul in online in functie de produsele vazute pe site. Astfel trebuie sa ai doar o audienta pentru un ad grup. Hai sa vedem un anunt de remarketing de la Watchfinder

2. Dezvolta imagini in dimensiuni potrivite

Sunt 8 dimensiuni de ad-uri pe care le poti utiliza in Google. Iti sugerez sa dezvolti imagini corespunzatoare.

3. Separa campaniile text de cele imagine

Trebuie sa ai versiuni atat text cat si image pentru remarketing-ul tau pe Adwords. In general performanta variaza in functie de tipul de ad pe care il dezvolti.

CTR mediu pentru text ads este de 0, 23%, in timp ce CTR mediu pentru image ads este de 0,31%.

4. Targetarea super-focusata

Poti targeta anunturile de remarkeitng in functie de mai multe crieterii precum:

Varsta
Sex
Locatie
Browser
Comportament

Cand analizezi site-ul tau trebuie sa fi atent si la bounce rate, rata de conversie si timp pe site petrecut de oameni.

SETAREA UNEI CAMPANII DE REMARKETING

Sunt cativa pasi pe care trebuie sa ii urmezi pentru a dezvolta o campanie de remarketing pe Adwords care sa iti aduca clienti.

Pasul 1 – Codul de remarketing

Sunt 2 coduri pe care trebuie sa le urci pe site-ul tau pentru a activa corect campania de remarketing – codul Adwords si codul Analytics.

ADWORDS REMARKETING CODE

1. Mergi la shared library in partea stanga din Adwords si alege audienta.

2. Selecteaza “vizitatorii site-ului” si da click pe ” Setare Remarketing”.

3. Vei putea vedea dupa aceea o pagina ca cea de mai jos. Aici vezi codul de remarketing pe care trebuie sa il pui pe site.

ANALYTICS REMARKETING CODE

Pentru a seta codul de remarketing in Google Analytics trebuie sa ai activ pe site-ul tau Google Analytics. Acum va trebui sa legi cele 2 conturi – Analytics si Adwords.

1. Da click pe rotita din Google Analytics dupa care selecteaza ” Linked Accounts”/

2. Selecteaza “Vezi detalii”

3. Selecteaza “Setup link” din contul de Analytics cu cel de Adwords.

4. Selecteaza ” Import site metrics”

CREAREA UNEI LISTE DE ADWORDS REMARKETING

De indata ce ai tagurile instalate pe site-ul tau poti incepe sa dezvolti o lista de remarkeitng. Aceasta lista se bazeaza pe oamenii care:

Au vizitat pagini de pe site
Nu au vizitat anumite pagini pe site
Au facut actiuni pe site
Au interactionat cu site-ul

Daca te-ai hotarat sa targetezi oamenii care au vizitat o pagina de categorie de produse poti genera o campanie care sa targeteze acesti oameni. Acest segment targeteaza oamenii care sunt in faza de cumparare/browsing.

CHEIA ESTE SA SEGMENTEZI OAMENII IN FUNCTIE DE POZITIA IN FUNNEL

Oamenii care au vizitat homepage, dar nu au vizitat alte pagini de pe site au sanse mai mici de a cumpara.

Oamenii care au vizitat categoriile de produse au sanse mai mari de a cumpara fata de cei care au vizitat doar homepage-ul. Ei pot fi remarketizati prin grupuri de anunturi care sa prezinte categorii de produse.

Oamenii care au vizitat pagina de produs au cele mai mari sanse de a cumpara pentru ca ei mai au putin pana aduca produsul in cos si fac comanda.

DEZVOLTAREA UNEI LISTE DE REMARKETING

1. Mergi in shared library apoi in Audiente dupa care in Setarea unei campanii de remarketing.

2. Apasa pe butonul rosu – Remarketing list

3. Da un nume Listei de Remarketing.

4. Alege cine intra in lista de remarketing

5. Acum poti dezvolta reguli pentru remarketing – Poti alege sa targetezi oamenii care au intrat pe site-ul tau intr-un interval de timp.

CREAREA UNEI LISTE DE REMARKETING PRIN GOOGLE ANALYTICS

Poti dezvolta o lista de remarketing prin Google Analytics.

1. Conecteaza-te la contul de Analytics

2. Mergi in tabul de Admin dupa care selecteaza Audience definitions.

3. Vei vedea un ecran precum cel de jos. Aici trebuie sa selectezi destinatia pe contul de Adwords.

4. Defineste acum audienta in functie de diverse criterii. – Poti targeta oamenii in functie de demografie, tehnologie, traffic sources, noi vs recurenti samd. Posibiltatile sunt nenumarate. Secretul unei targetari excelente care sa te ajute sa focusezi efortul de marketing prin Adwords Remarketing este combini aceste criterii.

5. Verifica daca lista de remarketing este setata in Adwords.

DEZVOLTAREA CAMPANIEI DE ADWORDS SI GRUPURILE DE ADWORDS

In aceasta sectiune vei afla cum sa dezvolti diverse ad groups care sa fie relevante pentru publicul tinta.

Iata cateva ad-uri pe care le poti dezvolta in campania de remarketing.

Imagini statice in display
Animatii de tip Gif, Imagini in display
Text Ads
Youtube Ads

1. Creaza o campanie de display

2. Selecteaza ” Diplay Network Only”

3. Alege numele campaniei – poti alege tipul de livrare – standard sau accelerata dar si frecventa afisarii anuntului.

4. Audienta targetata este adaugata la nivel de ad group si trebuie sa dezvolti un ad group/audienta. Click pe butonul rosul ” Ad Group ” .

5. Pune un nume audientei tale

6. Alege suma licitata per click si cum sa targetezi anunturile tale

CONCLUZIE

Acum ca ai aflat cum poti dezvolta o campanie de Remarketing pe Adwords poti incepe sa retargetezi oamenii de pe site pentru a creste numarul de clienti.

Summary
Article Name
Remarketing prin Google Adwords
Description
Remarketing prin Google Adwords - cum sa atragi clienti pe site prin campanii de remarketing
Author

flavius
author

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *