Optimizarea ratei de conversie pentru ecommerce

08 Sep
2017
optimizare_seo_timisoara

Optimizarea ratei de conversie pentru ecommerce

Este fara discutii ca daca ai un magazin online scopul acestuia este sa produca bani indiferent de ce vinzi. Desigur ca sunt multe metode prin care poti atrage clientii potentiali pe site, dar mai important dupa ce ai atras clientii pe site este ca acestia sa cumpere.

Acest lucru – vanzarea catre client este posibila doar daca ai o strategie de optimizare a ratei de conversie bine pusa la punct.

In acest articol voi explica de ce este important sa pregatesti o strategie de CRO pentru magazinul tau online.

Ce este optimizarea ratei de conversie?

Este procsul prin care cresti numarul de oameni care fac o actiune pe site-ul tau pe care tu o doresti – achizitie, inscriere la newsletter, etc.

Cu cat rata de conversie este mai mare cu atat mai mult castigi din afacerea ta.

In teorie toate suna bine, dar practica ne omoara.

Trebuie sa atragi clientii potriviti pe site care sa faca actiunea dorita de tine.

Asta inseamna ca trebuie sa ai un proces de CRO si un canal de vanzare care sa lucreze pentru tine.

1. Pasul 1

De fiecare data cand te uiti la concurenta ta si incerci sa copiezi ceea ce fac ei, vei avea de suferit pentru fiecare afacere este unica in felul ei.

Incearca sa te concentrezi pe afacerea ta si pe client in primul rand.

Astfel vei dezvolta 2 sisteme – sa convertesti traficul in clienti potentali

– sa convertesti clientii potentiali in clienti loiali

Daca site-ul tau atrage clienti atunci trebuie sa focusezi pe a optimiza canalul de conversie.

De ce? Pentru ca este mai usor sa cresti rata de conversie decat numarul de oameni de pe site.

2. Poti profita mai mult de traficul actual de pe site

Deja este cunoscut ca traficul organic este mai performant decat traficul platit. Este totusi greu sa faci SEO daca nu te pricepi, plus ca necesita timp pana clasezi site-ul mai bine in Google.

Acum sa zicem ca investesti o suma de bani in promovarea PPC. Dar sa zicem ca nu ai optimizat copy-ul ad-ului tau, landing pages, alte elemente din anunt cu scopul ca acestea sa converteasca.

Care va fi rezultatul?

Mai multi bani pentru a atrage mai multi clienti…

Astfel inainte de a lansa o campanie de PPC trebuie sa optimizezi funnel-ul de conversie si campania in sine.

3. Procesul de CRO iti da mai multe informatii despre clienti

Modul in care oamenii interactioneaza cu site-ul tau spune multe despre ei.

Astfel daca monitorizezi ce fac oamenii pe site-ul tau vei stii cum sa ii influentezi.

Iti spune ce cauta ei, la ce elemente de pe site reactioneaza si ce ii impiedica sa faca o actiune pe site.

Asta inseamna ca tu stii exact ce vor clientii sa gaseasca pe site si cum sa le oferi ceea ce cauta. Conversiile se vor intampla mai des si mai rapid pentru ca vizitatorii de pe site vor avea totul la indemana.

Poti monitoriza userii de pe site daca utilizezi Google Analytics in primul rand.

Iata cateva elemente de care sa tii cont:

– de unde iti vin oameni pe site – cum poti atrage mai multi oameni pe site?
– ce canale iti aduc cel mai mult trafic – iti arata unde sa te concentrezi cu campaniile de marketing
– pe ce pagini isi petrec userii timpul
– cat timp petrec oamenii pe site

Poti afla aceste detalii in tabul de Achiztitie si Comportament.

Poti afla mai multe despre cum sa utilizezi Google Analytics in cursul gratuit de la Star University =>
Aceste date nu sunt importante doar pentru conversii dar si pentru monitorizarea campaniilor de marketing.

Content, social media, email marketing, SEO, PPC sunt ariile prin care poti beneficia de analiza prin Google Analytics.

ghid-seo-flaviusalex

Pe langa asta monitorizarea traficului de pe site iti permite sa faci modificari de design si elemente bazandu-te pe date concrete nu pe ipoteze.

4. Actioneaza pe elementele care opresc oamenii sa faca o actiune

Design-ul site-ului tau are mult de a face cu rata de conversie.

Acesta trebuie sa fie simplu, intuitiv si usor de navigat indiferent de device.

Optimizarea ratei de conversie include si asigurarea unui design care sa asigure ca site-ul ruleaza excelent.

Vei afla prin analiza site-ului locurile slabe de pe site care impiedica userii sa faca o actiune anume.

Iata cateva elemente de care sa tii cont:

1. Imaginile produselor

Proprietarii de site-uri web ignora des importanta imaginilor in optimizarea ratei de conversie. Aceste imagini arata clientilor cum este prezentat produsul.

Imaginile de pe site trebuie sa aiba o rezolutie mare, sa fie variate si calitative. In acest mod, oamenii vor vedea in detaliu fiecare produs.

2. Navigarea

Userii de pe site trebuie sa navigheze usor si sa se miste fara impedimente pe site.

Cu cat oamenii gasesc produsele cautate pe site-ul tau cu atat mai rapid vor cumpara.

Acesta este scopul navigarii.

Astfel, navigarea pe site trebuie sa fie lina si usoara.

Butoanele de add to cart trebuie sa fie clare.

CALL TO ACTION

Stiai ca 70% din site-urile online nu au un buton de CTA?
Stiai ca 62% din site-urile online au un buton de CTA greu de gasit?

Daca butonul de CTA nu este usor de gasit si nu este vizibil atunci rata de conversie va scadea dramatic.

Astfel butonul de CTA trebuie sa aiba o culoare diferita fata de cea a site-ului tau.

Cand dezvolti un design de pagina trebuie sa ti cont de urmatoarele elemente:

1- care este scopul paginii ? = sa informeze, sa faca o vanzare?

2- cum pot atinge scopul?

Sa ne uitam la paginile de produse – scopul lor este sa vanda produse, sa faca oamenii sa adauge produsul in cos.

3. Afiseaza butonul de CAll to Action cat mai vizibil pe pagina.

4. Include un buton de CTA secundar in partea de jos a paginii.
5. Optimizarea ratei de conversie creste vanzarile garantat

Pur si simplu – o rata de conversie mai mare iti aduce clienti mai multi.

Astfel trebuie sa rafinezi fiecare aspect din procesul de vanzare online.

Nu are rost sa implementezi un proces de CRO daca nu ai o strategie de marketing bine pusa la punct.

Astfel trebuie sa dezvolti o harta de achizite a clientilor.

Aceasta iti arata pas cu pas cum sa “treci” clientul prin fiecare pas pentru ca el sa cumpere de la tie.

Dupa ce ai stabilit harta, este timpul sa optimziezi fiecare pas.


6. Costul de achizitie va scadea

Optimizarea ratei de conversie va face ca rata de conversie sa scada.

In mare costul pe care il platesti pentru a atrage clienti va scadea.

Astfel si profiturile afacerii tale vor creste.

Sa zicem ca te-ai hotarat sa cresti rata de conversie.

Cu cateva modificari strategice, vei o crestere de 3% in conversii.

Traficul a ramas la fel. Bugetul de promovare la fel. Singura variabila care s-a modificat este rata de conversie. Astfel rezulta in venituri mai mari fara resurse in plus.

CONCLUZIE

Daca este sa investesti un buget pentru a creste vanzarile magazinului tau online o optiune buna este optimizarea ratei de conversie.

De ce?

Pentru ca vei avea rezultate mai bune cu aceleasi resurse.

Astfel afacerea ta online iti va aduce mai multi clienti/vanzari si vei mentine costurile la un nivel stabil.

Summary
Article Name
Optimizarea ratei de conversie in ecommerce
Description
Optimizarea ratei de conversie in ecommerce - afla de ce este recomandat sa implementezi o strategie de CRO pentru magazinul tau online.
Author

flavius
author

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *