GHID COPYWRITING PENTRU GOOGLE ADWORDS

08 Sep
2017
GHID COPYWRITING PENTRU GOOGLE ADWORDS

GHID COPYWRITING PENTRU GOOGLE ADWORDS

Ok. Ai planuit campania de Adwords si acum a sosit momentul sa dezvolti un copy pentru campania ta prin care sa indemni publicul tinta sa dea click pe anuntul tau. Procesul de a dezvolta un Ad Copy este atat o arta cat si o stiinta. De aceea am pregatit pentru tine un mic ghid de copywriting pentru Google Adwords.

Sa incepem cu pasul 1 – Ce este un copy pentru Google Adwords? Ad copy este textul pe care oamenii il vad in anuntul tau.

Ad Copy este format din:

Titlu: – acel text care apare in partea de sus a anuntului. Este albastru si are maxim 25 caractere incluzand spatiul. Astfel pentru a te incadra trebuie sa dezvolti un text scurt care sa atraga atentia.

Display URL – este adresa web pe care oamenii o vad in Ad. Nu trebuie sa fie exact landing page-ul pe care ajung oamenii, ci o adresa relevanta cu pagina web. Poti include de asemenea cuvantul cheie in URL.

Descrierile – sunt acele 2 texte formate din 35 caractere per linie. Este defapt body-ul copy-ului.

Dupa cum poti vedea trebuie sa fi concis si precis cand dezvolti un copy pentru ad-urile tale cu scopul ca oamenii sa dea click pe anuntul tau.
CONSTRUIESTE INCREDERE DACA VREI CLICK-URI

Ca orice campanie de marketing de succes, trebuie sa construiesti increderea oamenilor in afacerea ta. Astfel trebie sa spui cu ce te ocupi, care este produsul/serviciul sau oferta ta pe care oamenii o cauta pe Google.

Gandeste-te ca esti in cautarea unui produs si vezi pe rezultatele de cautare platite un anunt in care este acel produs. Cu siguranta vei da click.

1. Foloseste cuvintele cheie in ad-urile tale

Scrie cuvantul cheie principal in anunturile tale pentru a creste scorul de calitate si rata de click- CTR. Cu cat anuntul tau este mai aproape de intentia de cautare a oamenilor cu atat mai multe sanse ai sa primesti click-uri. Astfel trebuie sa intelegi ce cauta piata tinta ca sa dezvolti o lista de cuvinte cheie.

2. Foloseste un display URL relevant – URL este link-ul pe care oamenii il vad in anunturile tale. Google te lasa sa alegi ce link de display sa afisezi. Poti include home page, landing page sau o pagina specifica de pe site. Asigura-te ca link-ul are inclus cuvantul cheie.

3. Fi clar si specific – ai un numar de maxim 95 caractere in titlu si descrieri. Foloseste-te cat mai bine de acele caractere pentru a dezvolta anunturi care sa atraga click-uri. Adauga oferte, discount-uri, procente si cuvinte persuasive in Ads.
FOLOSESTE CTA CARE SA NU FIE IGNORAT

Ai aproximativ 5 secunde pentru a convinge oamenii care vad anunturile tale sa dea click pe ele. Trebuie sa dezvolti un copy clar, concis, irezistibil prin CTA care sa indemne oamenii sa dea click pe ele.

Arata ca oferta ta este benefica pentru client si ca ei trebuie sa dea click pe Ad-ul tau rapid. Un CTA clar este important in ad-ul tau.

4. Pastreaza CTA scurt, concis si usor de inteles – cand ceri oamenilor care vad anuntul tau sa faca o actiune anume , asigura-te ca este scurt, usor de inteles si ca iasa in evidenta.

Exemplu:

– cumpara acum

– inregistreaza-te acum

– rezerva acum

– castiga acum

etc

5. Promoveaza un beneficiu nu caracteristici – cand un client cauta un produs pe care tu il promovezi este important ca tu sa ii prezinti in Ad beneficiile de care se va bucura cand va cumpara produsul tau.

6. Foloseste-te de extensii de anunturi – probabil ai vazut langa anunturile de pe Adwords diverse elemente precum links, texte, numar de telefon


ARATA AVANTAJUL COMPETITIV

Anuntul tau trebuie sa iasa in evidenta fara de celelalte anunturi. De ce ar da cineva click pe anuntul tau daca acesta este la fel ca al concurentei tale.

Asftel trebuie sa gasesti Propozitia Unica de Vanzare. Ce diferentiaza afacerea ta fata de a concurentei tale?

7. Gandeste ca un client

Pune-te in locul clientului tau si gandeste-te ce ar vrea el sa gaseasca in rezultatele de cautare. Intreaba-te:

-ce vor clientii mei?
-ce dorinte,nevoi au?
-de ce sa cumpere de la mine?
-ce cuvinte cheie cauta?

8. Fi Specific

Acum este timpul sa slefuiesti oferta ta. Da. Acum ca ai aflat ce cauta clientii tai in Google, trebuie sa dezvolti anunturi in Adwords care sa fie in concordanta cu ceea ce vor sa gaseasca clientul tau ideal.

Include cuvinte cheie in anuntul tau si foloseste-te de ofertele tale si de numere pentru a creste rata de click. Pe langa asta te poti folosi de capitalizarea primei litere din fiecare cuvant din Ad.

9. Foloseste cuvantul “Tu”

Daca vrei sa dezvolti anunturi relevante pentru piata ta tinta atunci dezvolta anunturi personalizate. Poti face asta folosind optiunea de Dynamic Keyword Insertion si de cuvantul “tu”. Userii se vor simtii mai implicati in copy-ul tau si vor simtii ca anunturile sunt personalizate pentru ei.

10. Focuseaza-te pe obiectiv

Arata in Ad-uril de pe Google cat de bine se vor simtii clientii tai daca vor cumpara de la tine. Arata cum produsul tau le va face viata mai usoara si mai buna. Pe langa asta scoate in evidenta ofertele specialie pe care le ai pe site.

Arata in procente cat vor economisii oamenii daca vor cumpara de la tine.

11. A/B testing

Cand dezvolti un copy pentru Adwords nu uita sa testezi diverse variatii de text. Astfel prin A/B testing poti dezvolta mai multe variatii de text si sa testezi diverse tipuri de Ad-uri. Apoi sa alegi varianta castigatoare.
Acum ca ai aflat cum poti dezvolta copy pentru Google Adwords te invit sa pui in aplicare aceste tehnici.

Summary
Review Date
Reviewed Item
GHID COPYWRITING PENTRU GOOGLE ADWORDS
Author Rating
5

flavius
author

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *