Orar Mon - Fri 09:00-17:00
Email office@star-marketing.ro Suna-ne 0741216736
Orar Mon - Fri 09:00-17:00
Email office@star-marketing.ro Suna-ne 0741216736

Segmentarea datelor in Google Analyics

Segmentarea datelor in Google Analyics

Probabil ca ai auzit de multe ori cate de importanta este segmentarea datelor din Google Analytics. De ce este atat de importanta segmentarea? Pentru ca iti da ocazia sa vezi mai clar de unde vine traficul pe site, ce face, cum se comporta.

Iata mai jos cum poti segmenta datele din Analytics

Inainte de segmentare asigura-te ca ai setat corect GA pe site-ul tau.

Setarea contului tau

In primul rand trebuie sa ai instalat pe site-ul tau codul de tracking.

Setarea proprietatii

Apoi trebuie sa activezi Rapoartele de Demografie si Interese sub Setarea Proprietatii. Apoi sa conectezi Adwords si Search Console cu Analytics.

Setarea Vizualizarii

Fiecare vizualizare a paginii tale de pe site are propriul filtru si obiectiv. In timp ce Toate Datele de pe Site sunt basic, poti seta obiective si filtre specialie pentru fiecare pagina.

Activeaza aici Site Search Tracking, iar daca ai un magazin de ecomm poti activa setarile de Ecommerce.

Setare Obiective

Nu uita sa segmentezi obiectivele pe site-ul tau web. Selecteaza “Obiective” apoi “Obiectiv Nou” – fie pentru destinatie (url), durata, pagini, event goals.
CE ESTE SEGMENTAREA?

Acum ca ai setat corect contul de analytics poti sa te ocupi de segmentare.

Niveluri de segmentare

Este crucial sa intelegi diferentele dintre metrici si sesiuni pe site.

Cand segmentezi trebuie sa alegi intre useri, sesiuni, hit-level. Intelegand aceste elemente poti sa actionezi mai bine.

Userii – arata intreaga actiune a userilor pe site

Sesiuni – arata numarul de sesiuni pe site

Hit-Level – arata un prag de valoare (ex 100ron)

How-to-setup-Google-Analytics-1
SEGMENTE SIMPLE

Daca alegi sa mergi mai departe cu segmentarea poti sa alegi segmentarea basic – demografica, tehnologica, comportament, surse.

SEGMENTE CUSTOM

Aceste segmente sunt mai avansae si iti permit sa personalizezi segmentele dupa propriul plac.

Poti segmenta diverse pagini, diverse surse, alte elemente.
METODE DE SEGMENTARE PENTRU CRESTEREA CONVERSILOR

1. Viteza paginii

Daca ai citit pe internet despre viteza site-ului sigur ti-ai dat seama ca este important ca site-ul tau sa se miste rapid. De aceea poti segmenta GA in functie de site speed. Viteza de rulare a site-ului este determinata de device, browser, locatie. Astfel problema poate sa fie in mai multe locuri. Trebuie sa intelegi ce face ca site-ul tau sa ruleze greu.

Aici vine in ajutor segmentarea.

2. Timpul

Poti segmenta datele site-ului tau in functie de timpul in care intra userii pe site.

– creeaza un raport personalizat si alege “Flat Table” => dimensiuni – ziua saptamanii/orele.

– adauga metrici relevante – sesiuni, rata de conversie, timp pe site

– asigura-te ca sunt aratate toate datele – Arata Coloane
3. Funel de conversii

Apoi focuseaza-te pe funelul de conversie – drumul pe care oamenii il fac pe site pana cumpara. Aici pierzi multi bani si aici trebuie sa actionezi rapid.

Folosind funeluri orizontale poti analiza traficul de pe site in functie de browser, vizitatori noi/vechi, etc.

Aici poti vedea unde se opresc vizitatorii de pe site.

4. Conversii vs non-conversii

Sunt 2 tipuri de vizitatori de pe site – cei care convertesc si cei care nu. Segmentarea iti arata de ce se intampla conversile.

Poti vedea clar in Audiente Overviews ce categorii convertesc.

Pe langa asta poti vedea in tabul de varste si demografic aceste segmente.

CONCLUZIE

Segmentarea este esentiala daca vrei sa cresti vanzarile pe site si sa vezi mai clar ce categorii de clienti convertesc.

Asfel este crucial sa pui in aplicare segmentarea in strategia ta de marketing analytics.