By - flavius

Ghid Promovare pe Instagram

In lume sunt la ora actuala peste 500 milioane de useri pe Instagram, iar peste 300 milioane folosesc Instagram in fiecare zi, share-uind in medie 95 de milioane de poze si video-uri zilnic.

Aceste numere sunt mari si nu conteaza de varsta, sexul, jobul clientului potential poti ajunge la el prin Instagram.

Multi cred ca Instagram este o platforma de Social Media neesentiala pentru ei pentru ca exista stereotipul ca pe Instagram sunt activi doar adolescenti si studenti. Dar nu este deloc asa. Media de varsta a userilor de pe Instagram este de 30 ani.

[emaillocker]

Cum ajuta Instagram afacerea ta sa atraga noi clienti?

ghid utilizare instagram

Cum peste 300 milioane de useri activi in fiecare zi, Instagram are un potential ridicat de a atrage clienti mai ales daca afacerea ta este B2C. Cei care sunt activi pe Instagram le place sa urmareasca brandurile puternice.

70% din userii de pe Instagram au spus ca urmaresc cel putin 5 branduri pe IG.

Doar 15% din afacerile online din Romania folosesc Instagram ca strategie integrata de marketing online.

Social Media Marketing s-a dovedit ca influenteaza comportamentul de cumparare a oamenilor. Daca ai un continut bun, o audienta tinta si o relatie buna cu audienta ta tinta vei avea sanse mai mari de a atrage clienti.

Formula de Marketing Online pentru Instagram

Succesul unei campanii de marketing pe Instagram se bazeaza pe mai multi factori:

Viziune si strategie clara

Frecventa postarilor

Familiaritate cu audienta tinta

Ton al vocii brandului

Cand ai toate elementele de mai sus bine puse la punct atunci vei putea sa atingi succesul pe Instagram.

Sa luam exemplul unui magazin de mobila din Timisoara – Detolit Company. https://www.instagram.com/mobiladetolittimis/

Noi, cei de la Star Marketing am observat ca Instagram poate aduce multe beneficii pentru aceasta afacere care se ocupa cu distributia de mobilier nou in Timisoara. Aici postam de 2-3 ori pe zi diverse piese de mobilier si poze relevante.

ghid-utlizare-instagram-marketing
CUM SA DEZVOLTI O STRATEGIE DE MARKETING PE INSTAGRAM

Alege 2 obiective pentru strategia ta de marketing pe Instagram.

Chiar daca deabia ai dezvoltat un cont pe Instagram trebuie sa iti alegi cel putin 2 obiective.

Dintre ele gasim branding, promovare produse, dezvoltare cultura afacere, crestere loialitate, promovare.

Raspunde la urmatoarele intrebari:

* De ce folosesc Instagram
* Ma ajuta Instagram sa ating obiectivele de marketing?
* Cat timp pot petrece pe Instagram?
* Care este valoarea pe care o aduce Instagram pentru afacerea mea?
Cum gasesc audienta tinta pe Instagram?

” Marketing-ul online se refera la modul de livrare a mesajului potrivit catre audienta tinta la momentul potrivit.”

Intelege in primul rand cine este audienta ta tinta, unde se afla , ce continut prefera.

Varsta medie a userilor de pe Instagram este de aprox. 30 de ani. Deci publicul tau tinta cocheteaza cu online-ul si retelele de socializare, ceea ce este in avantajul tau pentru ca poti sa afli ce le place si nu sa vada in online.

Userii de pe Instagram sunt in mare parte din mediul urban si au studii superioare sau liceeale.

CUM SA OPTIMIZEZI CONTUL DE INSTAGRAM?

Profilul de Instagram este esential pentru succesul afacerii tale pe aceasta platforma. Profilul tau este modul ideal de a afisa informatii relevante despre afacerea ta.

 

Bio/Descriere

Dezvolta un bio/descriere relevanta pentru audienta ta tinta.

Poza de profil

Poza de profil este una din cea mai importanta parte a profilului de pe Instagram. Cand cineva viziteaza pagina ta de Instagram se uita prima data la poza de profil. Adauga logo-ul afacerii tale ca poza de profil.

Link

Spre deosebire de alte retele de socializare precum Faceobok, Twitter, Linkedin, – Instagram nu permite sa adaugi in in postari. Adauga link in descrierea profilului tau.
DEZVOLTARE STRATEGIE DE CONTINUT PE INSTAGRAM

Continutul este inima unui cont de Instagram.

Ok, Ok. Sa o luam mai incet 🙂 .

Ai dezvoltat un cont de Instagram, ai completat datele despre afacerea ta, acum trebuie sa dezvolti o strategie de continut.

Despre ce poti posta pe Instagram?

Daca ai o afacere catre vinde produse poti dezvolta postari despre produsele tale, adauga poze cu produsele tale, descrieri relevante, informatii.

Daca ai o afacere care vinde servicii poti dezvolta postari despre serviciile tale, informatii relevante.

Poti dezvolta postari despre studii de caz, educationale, demo-uri, tutoriale.

ghi-de-utilizare-instagram

DEZVOLTARE PLAN DE CONTINUT

Dupa ce ti-ai dat seama ce fel de continut vrei sa postezi pe Instagram trebuie sa dezvolti un plan de postari.

Afla cand este activa audienta ta tinta, ce hashtaguri cauta si sunt potrivite pentru afacerea ta, ce poze sa adaugi, ce stil de comunicare sa ai – serios, funny, educational etc. , culorile relevante pentru brandul tau, ce descrieri sunt cele mai potrivite.

In descrierile postarilor de pe Instagram poti adauga mai multe detalii despre produsele/serviciile tale, hashtag-uri, emoticons.

Hashtag-urile sunt esentiale pe Instagram – prin ele poti ajunge la persoanele interesate de acele hashtaguri.
Cand sa postezi pe Instagram?

Este important daca vrei sa ajungi la cat mai multe persoane sa stii cand piata ta tinta este activa pe Instagram. Petrece ceva timp sa analizezi cand este piata ta tinta activa pe Instagram. Dupa ce ai aflat acest lucru, posteaza in jurul acelor ore.

Cat de des sa postezi pe Instagram?

Fiecare afacere in functie de audienta tinta, cultura, strategie de marketing isi poate face un calendar editorial de postari pe Instagram.
CUM SA CRESTI ENGAGEMENT-UL PE INSTAGRAM

1. Alege continut de pe alte profiluri

Userii de pe Instagram folosesc continut de pe alte conturi de Instragram, repostand-ul. Daca share-uiesti continut de pe alte profiluri, audienta ta tinta va vedea ce esti activ si ca nu te gandesti doar le tine.

2. Adauga poze cu echipa si cu tine

Oamenii le place sa interactioneze cu alti oameni. Este simplu.marketing pe instagram

3. Share pe Facebook

Imprastie postarile de pe Instagram pe Facebook.

[/emaillocker]