GHID DE SEO PENTRU MOTOARELE DE CAUTARE

07 Aug
2016

GHID DE SEO  PENTRU MOTOARELE DE CAUTARE

(CAPITOLELE 1 SI 2 )

CAPITOLUL 1-TIPURI DE FACTORI CE ADUC SUCCES IN CADRUL MOTOARELOR DE CAUTARE

OPTIIZARE SITE ON PAGE SEO
OPTIMIZARE SITE OFF PAGE SEO
VIOLARI DE COD

FACTORII SEO LUCREAZA IN COMBINATII
Niciun factor SEO nu iti poate garanta locuri in lista motoarelor de cautare, nici titlurile grozave in HTML daca site-ul tau are un continut de proasta calitate. Nici duzinile de linkuri catre site-ul tau nu vor da randament. Prezenta mai multor factori pozitivi va pot aduce succes.

FACTORII DE SUCCES ON-THE-PAGE
Acestea sunt metode SEO pe care le poti aplica direct pe site , ca si creator. Ce fel de continut publici? Ai inserat tagurile HTML necesare pentru a fi relevant continutul tau pentru motoarele de cautare? Cum se comporta arhitectura site-uloui tau in raport cu motoarele de cautare?

FACTORII DE SUCCES OFF-THE- PAGE

Acesti factori nu sunt sub control direct al celui ce publica , dar motoarele de cautare ii utilizeaza pentru ca nuse pot baza doar pe semnalele directe ,controlate de cei ce publica in retea.De exemplu, sunt multi care nu au continutul destul de relevant pentru ceea ce prezinta ca ar avea, si atunci motoarele de cautare ii scad in clasamentele lor.
VIOLAREA SEO SI PENALITATILE AFERENTE
Motoarele de cautare prefera sa practice tehnicile SEO pentru a imbunatati calitatea rezultatelor pe care le fera la cautare; de asemena , te ajuta prin ghiduri , posturi pe blog sau material video sa intelegi si sa aplici SEO , pentru tine si pentru ele.

Cu toate acestea , exista tehnici numite „palaria neagra „ ( black hat) sau spam, care atrag dupa sine penalitati sau inlaturarea completa a site-ului tau din motoarele de cautare, tehnici care incearca sa insele motoarele de cautare in ceea ce priveste calitatea site-ului tau. Ghici ce? Nu tin mult aceste metode

CAT DE MULT CONTEAZA FACTORII DE CARE V-AM SPUS MAI SUS PENTRU MOTOARELE DE CAUTARE?
Toti factoii pe care ii prezentam sunt incadrati pe o scala de la 1 la 3, fapt relevat de tabelul nostru periodic prin culoare, dar si printr-un numar in conltul de dreapta, sus. Factorii clasati pe scala la 3 sunt cei mai importanti .

Asta nu inseamna ca factorii de tipul 1 sau 2 nu sunt importanti , pur si simplu scala este adaptata de noi la o ordine relativa , dar toti factorii SEO sunt importanti si este necesar sa fie utilizati impreuna pentru a imbunatati calitatea site-ului tau si accesibilitatea lui pe motoarelel de cautare. De asemenea , violarile SEO sunt si ele numerotate pe o scala asemanatoare, dar negativa.
Numarul implicit al unui factor SEO se bazeaza pe cunostiintele noastre de SEO, experienta si cateva observatii proprii, nu ne asteptam sa fie perfect, dar suntem siguri ca ghidul de fata este cu adevarat util.

PARTI LIPSA DIN SEO?
Unii utilizatori mai experimentati ar putea observa lipsa unoi factori SEO , cum ar fi ALT text sau ingrosarea cuvintelor .
De ce?
Sincer , nu le consideram importante, relativ vorbind. Nu incercam sa categorizam fiecare semnal saub subsemnal ( 10.000 ca numar dupa Google ).In schimb, rolul tabelului nostru periodic este ii ajute pe cei interesati sa vada imaginea in ansamblu formata de tehnicile SEO si probabil sa le indice intr-un mod simplist celor mai avansati cum sa poate apasa un buton invizibil de resetare atunci cand se pierd in lumea SEO.
Incercam sa evidentiem lucrurile majore , fara a pierde detaliile imporatante din vedere, fara a irosi timp cu lucruri mult prea m inore pentru a avea un impact semnificativ. Speram sa stii totusi ca paginile ar trebui sa contina titluri descriptive , ca tag=urile de inceput pot ajuta etc.

Nu in ultimul rand, promovarea propriului continut pe paginile de socializare ajuta .

TOTUSI, DATE SPECIFICE DESPRE FACTORII SEO DE SUCCES?
Stim ca unii dintre voi vor date concrete ; in acest caz, puteti cauta Moz Search Engine Ranking Factors, unde o data la 2 ani utilizatori avansati de SEO sunt pusi impreuna pentru a stabili nivelul acestor factori.
In acelasi timp, mentionam ca nu otit factorii din tabel si algoritmici, cum ar fi CR ( cautarea resurselor ) , care este un factor foarte important si de la sine inteles: cercetarea aprofundata genereaza continut relevant si folositor , ceea ce cauta vizitatorii paginilor tale virtuale !

CAPITOLUL 2 –CONTINUTUL SI FACTORII DE SUCCES IN CADRUL MOTOARELOR DE CAUTARE

Continutul este prioritar , as cum am mai spus si vom mai spune .Tocmai de aceea, tabelul nostru periodic incepe cu un element referitor la calitatea continutului., baza tututror eforturilor tale in ceea ce priveste SEO.
CQ- CALITATEA CONTINUTULUI

Mai mult decat orice, continut de calitate? Daca vinzi ceva, mergi mai departe de o simpla brosura cu aceleasi informatii care pot fi gasite pe alte 100 de pagini web?
Le oferi oamenilor macar un motiv ca ei sa petreaca si doar cateva secunde in plus pe pagina ta ? Oferi vizitatorilor tai online ceva ce nu pot gasi altundeva, ceva altfel , ceva de calitate?
Acestea sunt doar cateva intrebari pe care trebuie sa ti le pui atunci cand creezi continut nou pentru pagina ta.
CR-CAUTAREA INFORMATIILOR/ CAUTAREA CUVINTELOR CHEIE

Probabil dupa importanta calitatii informatiilor pe care le imparti , cel mai important lucru la care trebuie sa fii atent este cautarea cuvintelor cheie. Exista o varietate de ustensile virtuale care va vor ajuta sa gasiti cuvintele cheie pe care le-ar cauta posibili vizitatori pentru a ajunge la site-ul vostru.
VREI sa incluzi acele cuvinte descoperite in paginile tale virtuale, pentru ca ele iti aduc vizitatorii. Este important sa folositi termeni adecvati , indiferent ca e vorba de limbaj de specialitate sau jargon.

CW-FOLOSIREA CUVINTELOR CHEIE
Cand ajungi in acest punct, trebuia sa iti fi facut deja o lista de cuvinte cheie pentru site-ul tau. Cat de des trebuie sa le folosesti pentru a avea sanse relevante spre succes? Foloseste un cuvant bine plasat in context si cat de des poti , dar ai grija sa nu cazi in repetari inutile si penibile.

CF- NOUTATEA INFORMATIEI

Motoarele de cautare iti iubesc continutul. Asta reprezinta „noutatea informatie”
(content freshness).
Nui poti publica in fiecare zi , gandindu-te ca asta le va face mai in pas cu lumea cotidiana, deci mai noi, crescand in lista motoarelor de cautare. Nu poti , pe de alta parte, nici sa iti schimbi mereu paginile, tot in sensul enuntat mai sus.
In orice caz, Google dispune de o ustensila numita „Query Deserved Freshness -QDF”; daca o anumita cautare devine foarte accesata , Google se foloseste de aceasta ustensila pentru a cauta paginile pe acel subiect , apoi pentru a le aseza intr-o ordine relativa, intr=o maniera de „brainstorming”. In cazul in care prezentati relevanta cantinutul vostru poate ajunge azi ca fiind primul rezultat pe care il returneaza, dar maine sau poimaine se va aplica acelasi sistem si paginile tale pot fi cateva randuri sub primul rezultate generat. Deci nu e ca si cum tine de voi complet aceasta rotatie. Din nou, trebuie sa aveti un continut foarte bun.
CV- CAUTAREA VERTICALILOR

Un alt factor care iti aduce succes in reteaua virtuala este cautarea verticala.
Diferenta dintre cautarea verticala si cea orizontala? Sa luam motorul de cautare Google ca exemplu. Reteaua proprie aduna informatii din reteaua world wide, cautatnd o varietate de subiecte. Aceasta este cautarea orizontala . Cautarea verticala este ce a pe un anumit topic, iar google incearca sa ofere informatii relevante cat mai apropiate geografic de vizitator; numita si cautare locala.
Pentru a-ti asigura succesul, ai putea sa scrii lucruri relevante pentru mediul tau inconjurator. Sunt sigur ca Google va aprecia

CA-RASPUNSURI DIRECTE

Motoarele de cautare incearca sa is indexeze raspunsuri directe la tot felul de intrbari, astfel incat orice sa poata afla raspunsul la intrebari de genul „Cati ani are Obama?” dar printr-un click, fara a mai intra pe pagini.
Este pusa sub semnul intrebarii aceasta metoda, deoarece intervine in detrimentul publicistului virtual ca vizitatorul sa gaseasca raspunsul fara a-i mai accesa lui pagina , direct de la motorul sa cautare. Pe de alta parte , o asemenea colaborare intre un publicist virtual si un motor de cautare ii aduce acestuia din urma mai multa incredere si aprecieze, ca sa zicem asa , din partea mototrului de cautare si poate duce la cresteri de audienta in alte sectoare.
Nu in ultimul rand, exista dovezi ca raspunsurile directe aduc trafic pe site-uri.

CAPITOLUL 3-ARHITECTURA SITE-ULUI SI FACTORII DE SUCCES PENTRU MOTOARELE DE CAUTARE

Urmatoru;l grup major ON-THE-PAGE din tabelul nostru periodic este arhitectura site-ului. Structura adecvata pentru site-ul tau poate ajuta tehnicile SEO sau le poate diminua efectul.

AC-ACCESIBILITATEA SITE-ULUI ( site crawlability

Motoarele de cautare iti indexeaza site-ul la arhivele proprii, pagina cu pagina . Atunci cand un vizitator cauta un subiect pe retea , motorul de cautare parcurge arhivele si genereaza ca rezultat paginile pe care le considera cele mai relevante. Ca sa poti fii cautat, trebuie sa fii indexat. Ca sa fii indexat, trebuie sa poti fi gasit si accesat de catre motor .
Pot aparea probleme la gasirea si accesarea site0ului, de exemplu de script , cum ar fi in Java Script sau Flash care sa ascunda linkuri sau chiar cuvinte din pagini de motorul de cautare. Fiecare site are o rata zilnica de indexare pe zi , depinzand in nivelul de incredere si relevanta continutul in cadrul motorului de cautare. Va puteti imbunatati rata de indexare a paginilor prin harte de site ( sitemaps) , si XML si HTML, utilizarea de robots/txt si structuri interne de link-uri , de exemplu
AD- DUPLICARE( CANONICALIZATION)

Cateodata arhivele motoarelor de cautare se incurca. In procesul de cautare pentru a genera rezultate , gaseste prea multe pagini asemanatoare si nu stie ce sa returneze prima data.Ceea ce nu e bine.

Este si mai rau actunci cand oamenii conecteaza mai multe versiuni ale aceleasi pagini. Aceste pagini
Prezinta o calitate mai joasa decat cea cautata de motor . De aceea canonizarea ( canonicalization) este un procedeu important.
Vrei ca o singura varianta a paginii sa fie disponibila pentru motoarele de cautare. Sunt mai multe metode princ are o pagina poate fi duplicata. Un site poate avea versiuni www sau non-www ale site-ului in loc sa le redirectioneze de la una la alta. Un site e- commerce poate aproba motoare,e sa indexeze paginile paginate. Dar nimeni nu cauta „pagina 9 rochie rosie”. Sau parametri de filtrare pot fi indexati la un URL , facandu-l sa para o alta pagina pentru motoarele de cautare .
Pentru cate metode de a crea un URL care nu este bun, cate sunt de a face lucrurile bine. Implementarea corecta a redirectionarilor 301 , utilizarea de taguri rel-canonical , menajarea parametrilor URL si strategiile bune de paginare pot asigura o indexare fara problemele descrise mai sus.
AM-ACCESARE DE PE MOBIL ( MOBILE FRIENDLINESS)
Mai multe cautari Google se fac de pe telefon decat de pe desktop. Luand acest fapt in considerare, Google promoveaza in primul rand site-urile care au actualizari pentru dispozitivele mobile, urcandu-le in randurile listelor lui. La fel si Bing.
Deci customizeaza=ti site-ul pentru a-ti creste vizitatorii virtuali. Daca ai o aplicatie, ia in considerare sa indexezi ambele variante.
AS-VITEZA SITE-ULUI
Google promoveaza viteza in retea , asa ca ofer putin mai mult credit site-urilor care sunt mai rapide, in detrimentul celor putin mai incete.
Desigur ca acesta nu e unul din cele mai importante aspecte SEO aplicabile site-ului tau pentru a creste rata avizitatorilor, dar , din nou, tehnicile SEO trebuie privite ca un mare ansamblu , cu fiecare parte integrata legata de celelalte, conlucrand cu celelalte.
Viteza de trafic mai mare poate imbunatatii si alte arii . Cum am mai zis, foarte multe accesari se fac pe internet , si dupa cum bine stim, cu totii am inceput sa traim mai rapid , sa vrem ca lucrurile sa se miste mai repede.
Creste viteza site-ului tau ! Motoarele de cautare si vizitatorii aprecia asta .<3

SUNT URL-URILE TALE DESCRIPTIVE ?

Da, daca URL-ul tau contine cuvintele cheie cautate , asta iti poate aduce mai multe accesari . Acet fapt nu este unul major, dar, din nou, imaginea de ansamblu SEO este formata din detalii.
AH-HTTPS/SITE SECURIZAT

Google ar prefera ca intreaga retea sa fie securizata, pentru ca vizitatorii sa fie indrumati spre locuri mai sigure. Pentru aceasta , promoveaza site-urile care folosesc HTTPS.Este un aspect care iti mai adauga putina incredere de la motoarele de cautare si te ajuta sa urci in listele lor; nu foarte mult, e adevarat, dar credem ca si tu preferi sa ai un site sigur,nu?

CAPITOLUL 4- CODURI HTML SI FACTORII DE SUCCES IN CADRUL MOTOARELOR DE CAUTARE

HTML este codul de baza pentru crearea paginilor web. Motoarele de cautare intercepteaza mai usor semnalul anumitor semnale specifice HTML. Dedesubt am selectat cele mai importante taguri HTML pentru succes SEO.
HT- TAGUL HTML PENTRU TITLU
Imagineaza-ti ca ai scris 100 de carti diferite dar le-ai dat la toate acelasi nume. Cum ar putea cineva sa le distinga dupa nume ?
Acum imagineaza-ti ca ai scris 100 de carti si le-ai numit diferit pe fiecare , dar titlurile constau intr-un cuvant sau doua. Din nou, nu prea putem spune despre ce este vorba, nu ?
Titlurile HTML au fost si raman intotdeauna cele mai importante semnale HTML pentru ca motoarele de cautare sa inteleaga despre ce este pagina. Titlurile cu adevarat nereusite sau complet non –descriptive nu sunt privite ca semn de bun augur, pe langa ca Google isi rezerva dreptul de a schimba titlurile care par a fi sub orice critica.
Asa ca incepe sa te gandesti la paginile pe care le-ai mai parcurs pana acum , la titlurile lor, la relevanta raportului dintre ele si creeaza-l pe cel potrivit pentru pagina ta.

HD-TAGUL DESCRIPTIV META
Unul din cele mai vechi elemente HTML, tagul descriptiv meta , iti ofera posibilitatea de a sugestiona cum ai vrea sa fie descrise paginile tale in cadrul motorului de cautare. Daca in cadrul unei pagini titlul HTML este echivalent cu titlul cartii, tagul meta este deschierea sumativa si incitanta de pe spatele cartii.
Unii utilizatori SEO considera ca tagul meta nu te poate ajuta in ceea ce priveste ridicarea ta in clasamentele motoarelor de cautare, ci este un tag cu utilitate estetica .
Tehnic, este o afirmatie corecta. Dar noi prezentam factorii de succes , nu cei pentru urcat in clasamente, deci vom continua.
O descriere meta ce contine cuvintele cheie ingrosate ar putea atrage atentia vizitatorilor virtuali.O descriere meta bine facuta te poate ajuta sa iti vinzi produsul sau pagina acelui utilizator. Ambele variante iti aduc niste click-uri in plus. De aceea am cosiderat factorul meta unui de succes.
Tine minte insa, un tag meta nu te si asigura ca descrierea ta chiar o sa fie utilizata. Motoarele de cautare pot schimba mai mult sau mai putin aceasta descriere in functie de relevanta descrierii pentru paginile implicite. Dar este usor de facut si te ajuta in diverse situatii, asa ca nu ezita sa te folosesti si de tagul meta in drumul tau spre succes.

HS-DATE STRUCTURATE
Dar daca ai vrea sa le explicic motoarelor de cautare la ce se refera paginile tale pe „limba lor”? In spatele scenelor, site-urile folosesc un cod special pentru a usura intelegerea motoarelor de cautare.
Rezultatul datelor structurate se traduce uneori se traduc in „rich snippet”(fragmente bogate) , o lista de semnale cu extra clopotei si face totul mult mai atractiv si util pebtru utilizatori. Cea mai comuna forma de asemenea fragmente este cea a unui review sau a unei clasari , urmate de bine cunoscutele stelute aurii.
Cu toate ca datele structurate nu sunt unul din factorii care duce direct la ridicarea site-ului in listele motoarelor de cautare , este cu siguranta un factor de succes. Elementul debuteaza in tabelul nostru precedent, dar a devenit tot mai cunoscut pentru motoarele de cautare si pentru webmasteri . Motoarele de cauatere imbratiseaza acest concept,deci de ce nu ai face-o si tu pentru succes? Este prezent sub mai multe forme de cand Google foloseste Knowledge Graph si Bing Snapshot-ul.
HS-TAGURILE DE ANTET
Vezi titlurile scrise cu majuscule pe pagina? In spatele scenelor, tagul HTML H1 realizeaza aceste litere .
Tagurile de antet au rolul de a evidentia categoriile si suncategoriile unei pagini web. Motoarele de cautare folosesc acest procedeu de cand exista conceptul de pagina web. Daca ai cuvinte cheie in aceste antete , ei bine, asta iti creste , din nou, rata succesului.
Desigur, asta a dus si la anumite excese din partea publicistilor virtuali. Nu este de folos sa pui paragrafe intregi intr-o asemenea structura. Utilitatea lor este ca ofere o structura logica pagina, mult mai usor de citit de catre motoarelel de cautare si mult mai convenabila pentru utilizatori. Daca vreti sa scrieti prima linie, sugerez tagul H1. Pentru subcategorii ale domeniului de discutie, H2. Foloseste-te de aceste taguri intr-un mod logic si simplist.

flavius
author

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *