By - flavius

Ghid optimizare site prin SEO

Ce inseamna SEO?

SEO este acronimul de la Search Engine Optimization sau optimizarea pentru motoarele de cautare. Potrivit definitiei de pe Wikipedia, SEO este procesul care imbunatateste vizibilitatea unui site in rezultatele de cautare neplatite”. Mai bine zis procesul de optimizare se refera la optimizarea continutului si site-ului pentru ca Google sa il claseze mai bine in rezultatele de cautare!

Stiai ca peste 90% din experientele a unei persoane incep cu o cautare pe Google?

optimizare site web timisoara
optimizare site web timisoara

 

White Hat sau Black Hat SEO – care este mai bun?

Dupa cum probabil stii deja SEO este un proces pe termen lung ceea ce necesita timp, energie si cunostiinte tehnice. Daca vei sa ai o strategie de SEO eficace care sa iti aduca rezultate pe termen lung trebuie sa utilizezi tehnici de White Hat SEO.

Aceste tehnici se refera la faptul ca ai un continut concentrat pe persoane si pe valoare adaugata.

Pe de alta parte Black Hat SEO se refera la faptul ca folosesti tehnici care sunt in contrast cu guideline-urile de la Google pentru a te clasa mai bine in motoarele de cautare.

On-Page SEO sau Off-Page SEO – care este mai bun?

Sunt 2 mari procese de optimizare SEO a unui site – optimizarea on page si optimizarea off page.

Optimizarea site-ului on page se concentreaza pe factorii de clasare de la Google care sunt determinati direct de continutul de pe pagina, structura, partea tehnica.

Pe de alta parte optimizarea off-page a site-ului se refera la variabilele pe care Google le ia in considerare care nu tin foarte mult de tine ci depind exclusiv de alte site-uri precum retele de socializare, bloguri, forumuri si alte caracteristici.

Poate ti se pare ca cele 2 procese sunt total diferite, dar ai nevoie de ambele pentru a-ti clasa site-ul mai bine in motoarele de cautare.

OPTIMIZAREA ON PAGE A SITE-ULUI

 

Sunt 3 mari categorii de care trebuie sa ti minte cand faci SEO on page pe site-ul tau. Primul si poarte cel mai important element este continutul.

Probabil ai auzit sau citit urmatoarea fraza : “Content is the King” spusa de Bill Gates acum 20 de ani. Ei bine aceasta fraza este valabila si azi. De ce? Pentru ca Google apreciaza foarte mult cand cei care cauta ceva in motorul de cautare gasesc rezultatele potrivite.

Cand faci o cautare pe Google, acest motor de cautare cauta in continutul fiecarui site indexat acel cuvant cheie si afiseaza cele mai relevante rezultate. Google incearca mereu sa ofere cele mai bune experiente de utilizare si sa ofere rezultatele cele mai relevante cu ceea ce ai cautat. Asta inseamna ca tu trebuie sa dezvolti continut de calitate.

Iata pe ce factori pune Google accent cand ne referim la continut:

Calitatea continutului – pentru a-ti clasa mai bine site-ul in motoarele de cautare trebuie sa dezvolti continut de calitate care sa ofere valoare cititoriilor. Continutul tau trebuie sa educe, sa informeze si sa ofere detalii relevante.

Cuvintele cheie – este foarte important sa faci o cercetare amanuntita a cunvintelor cheie dupa care optimizezi si dezvolti continutul. De aceea trebuie sa alegi cele mai bune cuvinte cheie pentru continut inainte de a-l scrie.

Folosirea cuvintelor cheie – trebuie sa incluzi cuvintele cheie dupa care optimizezi continutul intr-un mod organic si natural.

2. HTML

Pe langa calitate, cuvintele cheie si folosirea acestora trebuie sa ai un continut in format HTML. Nu trebuie sa fi neaparat un programator pentru a scrie continut in format HTML.

Haide sa aruncam o privire asupra celor 4 parti de HTML pe care trebuie sa le optimiezi in continutul tau.

Optimizare Titlu Site/ Articol

Optimizarea titlului unui articol/ site este echivalentul titlurilor din ziare. Ele atrag atentia celor care fac cautari dupa anumite cuvinte cheie. Pe langa optimizarea titlului trebuie sa tinem cont si de optimizarea subtitlurilor H1-H6.

Optimizare Meta Descrieri – acestea sunt texte de maxim 160 caractere care apar sub URL si Titlu.

Optimizare SCHEMA – poate ti se pare ceva SF dar SCHEMA este doar un cod HTML care ajuta la afisarea continutului mai bine in motoarele de cautare.

Optimizare Subtitlu Site/ Articol – subtitlurile sunt importante deoarece acestea adauga un plus de valoare si estetica, continutului de pe site. Ele sunt in numar de 6 de la H1 la H6.

3. Arhitectura Site

A 3a parte si ultima parte din optimizarea on page este arhitectura site-ului. Un site usor de accesat si de navigat pe el are o arhitectura simpla si ofera o experienta de utilizare excelenta care vizitatori.

De recomandat este ca atunci cand dezvolti un site sa ai o arhitectura a acestuia bine gandita.

Iata cateva elemente de care trebuie sa ti cont cand dezvolti arhitectura unui site:

Crawling

Cat de usor pot robotii Google sa intre pe site? Acest factor este important mai ales ca este crucial in indexarea site-ului in motoarele de cautare.

Cu cat mai usor de accesat este site-ul tau cu atat mai bine clasat va fi. Poti incepe cu dezvoltarea unui sitemap, fisier robots.txt. Poti folosi acest tool http://robhammond.co/tools/seo-crawler

Continut duplicat – sunt multe mituri legae de continutul duplicat si cum acesta afecteaza clasarea site-ului. Fiecare pagina trebuie sa aiba continut unic.

Mobile friendly – daca site-ul tau nu ofera o experienta placuta pe device-uri mobile pierzi foarte multi clienti si afecteaza clasarea site-ului tau.

Optimizarea vitezei site-ului

Stim ca nu este prea placut sa astepti 20-30 de secunde sa se deschida o pagina. Nu prea te incanta, stim asta. De aceea site-ul tau trebuie sa ofere o viteza de incarcare cat mai scurta (3-5 secunde).

OPTIMIZARE SITE OFF PAGE SEO

 

Dupa ce ai optimizat site-ul On Page este timpul sa treci la optimizarea off page a site-ului. Iata cele 4 arii de optimizat in afara site-ului.

1. Increderea

Poate ai auzit de Page Rank – faimoasa formula inventata de cei de la Google pentru a arata cat de incredere sunt site-urile indexate. Pe langa acest Page Rank este important ca site-ul tau sa ofere incredere vizitatoriilor. Daca atragi link-uri de pe site-uri cu autoritate te va ajuta sa il clasezi mai bine in motoarele de cautare.

Sunt 4 metode de a dezvolta incredere:

A. Autoritate – este determinata de 2 factori – autoritatea domeniului tau – numele domeniului “star-marketing.ro” si Autoritatea Paginii – cata autoritate are continutul de pe pagina.

B. Bounce Rate – este rata dintre cati oameni au vizitat doar o pagina de pe site dupa care au parasit site-ul.

C. Varsta domeniunui – cu cat ai un domeniu mai vechi cu atat mai mult te va ajuta sa clasezi site-ul mai bine in motoarele de cautare.

D. Identitatea – daca ai un brand cunoscut atunci Google il va clasa mai bine in motoarele de cautare.

2.Link-uri

Link-urile joaca un rol important in strategia de SEO a site-ului tau. Cu cat ai mai multe link-uri de calitate catre site-ul tau cu atat mai mult il vei clasa mai bine in motoarele de cautare.

Sunt 3 factori importanti de care sa ti cont cand dezvolti link-uri catre site-ul tau.

A. Calitatea link-urilor

Nu toate link-urile sunt la fel. Unele sunt bune, altele rele, altele excelente. De aceea calitatea lor este foarte importanta. Conteaza mai mult calitatea link-urilor decat cantitatea lor.

Daca vrei sa dezvolti link-uri de calitate catre site-ul tau trebuie sa faci research amanuntit.

B. Anchor text

Este acel text din cadrul unui link si conteaza destul de mult in ochii Google. Cu cat un link este mai natural cu ata mai bine.

C. Numarul de link-uri

Nu in ultimul rand – numarul de link-uri este foarte important in strategia de optimizare a unui site.

3. Factori Personali

A. Tara – Google ofera diferite rezultate in functie de tara din care se face o cautare.

B. Interpretarea cuvintelor – fiecare persoana interpreteaza in mod diferit fiecare cuvant. La fel si Google.

C. Orasul – Google pune mare accent pe targetarea geografica a cautarilor. De aceea poti obtine 2 rezultate de cautare diferite in functie de orasul din care faci o cautare.

CONCLUZIE

Speram ca aces ghid iti va fi de folos in procesul de optimizare a site-ului tau si te va ajuta sa il clasezi mai bine in rezultatele de cautare.

Daca ai nevoie de ajutor in implementarea tehnicilor de optimizare SEO in site-ul tau nu ezita sa ne contactezi !

 

[formidable id=”2″]